נדל"ן ותשתיות

בהיקף של 35 מיליון דולר: החברה הישראלית בהסכם מימון עם גולדמן זאקס

חברת אקונרג'י אנרגיה חתמה על המהלך מול הבנק המוביל, לטובת לפרויקט אגירת החשמל Swangate באנגליה, אשר צפוי להתחבר לרשת החשמל בחודשים הקרובים. ההסכם יאפשר לסיים את הקמתו ולתמוך בתוכניות הצמיחה של החברה, הכוללות כמה פרויקטים באירופה. המנכ"ל אייל פודהורצר: "תנופת הפעילות צפויה להימשך"
מערכת ice | 
גולדמן זאקס (צילום ויקיפדיה)
חברת אקונרג'י אנרגיה מדווחת הבוקר על חתימת הסכם מימון משמעותי לפרויקט אגירת החשמל Swangate באנגליה. ההסכם נחתם באמצעות אקונרג'י אנגליה, החברה בת שבבעלות מלאה של אקונרג'י בשיעור של 80%. המימון יינתן על ידי הבנק המוביל Goldman Sachs International Bank, ויביא את ההשקעה הכוללת לפרויקט לכ-27 מיליון ליש"ט. פרויקט Swangate, עם הספק מותקן של כ-50 מגה-וואט ויכולת אגירה של 102 מגה-וואט שעה, צפוי להתחבר לרשת החשמל במהלך החודשים הקרובים.
ההסכם כולל הלוואה בהיקף כולל של כ-27 מיליון ליש"ט, מתוכה כ-25 מיליון ליש"ט יועברו לצורך תשלום הוצאות הקמה והחזר הלוואות בעלים, ו-2 מיליון ליש"ט לצורך מימון הוצאות מע"מ. ההלוואה תיפרע בתשלומים רבעוניים החל מ-31 במרץ 2025, עם ריבית של כ-10%-12% בשיעור שנתי, ותשלום בלון בשנה השביעית. הריבית תתבסס על שיעור ה-SONIA לשלושה חודשים בתוספת מרווח שנתי של 3%-3.5% למסגרת הכללית ו-2%-2.5% למסגרת המע"מ. ההלוואה תהיה מבוטחת בבטוחות מקובלות בעסקאות מסוג זה.

מנכ"ל אקונרג'י, אייל פודהורצר (צילום: יח"צ)

אקונרג'י אנרגיה מתחדשת, חברה ציבורית הנסחרת בבורסת תל אביב, מתמקדת בתחום ייצור ואגירת אנרגיה מתחדשת. החברה, שהוקמה כחברה פרטית לפני 14 שנה והונפקה בשנת 2021, מחזיקה כיום בצבר פרויקטים בהיקף של כ-15 ג'יגה-וואט, הכולל פרויקטי חשמל סולארי ורוח וכן פרויקטים בתחום האגירה. החברה פעילה בשווקים מרכזיים באירופה, בהם איטליה, ספרד, אנגליה, רומניה, פולין ויוון. 
אייל פודהורצר, מנכ"ל החברה, ציין: "אני שמח על חתימת הסכם המימון עם Goldman Sachs. שנת 2024 מתאפיינת בעשייה והתפתחות רבה עבור החברה, כולל חיבור פרויקטים בהיקף של מעל 90 מגה-וואט, מימוש פרויקט ברומניה והסכם מימון חשוב לפרויקט האגירה הראשון שלנו. אנו מצפים להמשך תנופת העשייה והפעילות בהתאם לתוכניות הצמיחה שלנו". 
בנוסף לפרויקט Swangate, החברה נמצאת גם בהקמה של פרויקט Dalmarnock בהספק של 82 מגה-וואט שעה, הצפוי להתחבר לרשת החשמל ברבעון השלישי של 2025. אקונרג'י צפויה להתחיל בהקמה של פרויקטי אגירה ו-PV נוספים באנגליה עד סוף 2024 ובמהלך 2025.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה