השוק

אקונרג'י מכריזה על עסקה חדשה ותיקח הלוואה של 150 מיליון אירו

חברת האנרגיה הציבורית שנסחרת בבורסת תל אביב הכריזה על עסקה חדשה עם בנק UBS לרכישת חלקו בפרויקטים המשותפים ועל לקיחת הלוואה של 150 מיליון אירו מהקרן הצרפתית Rivage Investment
מערכת ice | 
עסקה-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
חברת האנרגיה המתחדשת אקונרג'י שנוסדה בשנת 2014, אשר פועלת בתחום הייצור והאגירה של אנרגיה מתחדשת, פרסמה היום (חמישי) כי היא ביצעה עסקה עם בנק UBS לרכישת חלקו של הבנק בפורטפוליו הפרויקטים המשותף באיטליה, בהיקף של 17 מגה וואט (פרויקטים בהקמה), תמורת כ-8 מיליון אירו וכן אפשרות להשקעה נוספת בפרויקטים, בהיקף מצטבר של 440 מגה וואט.
בנוסף, פרסמה החברה על על חתימת הסכם, באמצעות חברת הבת - אקונרג'י אנגליה, לקבלת הלוואה בהיקף כולל של 150 מיליון אירו, עם קרן ההשקעות הצרפתית הגדולה והמובילה Rivage Investment. 
בבעלותה של החברה כיום מספר פרויקטים לייצור חשמל סולארי ורוח, בהיקף כולל של  7GW ו-1.4GWh של פרויקטי אגירה שנמצאים בשלבי פיתוח והקמה שונים, במספר שווקים מרכזיים באירופה. החברה מחזיקה צוות בין-לאומי של כ-100 עובדים מתוכם כרבע במטה ההנהלה בישראל ולחברה שיתופי פעולה אסטרטגיים עם מספר גופי השקעה, מובילים ובהם קרן התשתיות הצרפתית RGREEN וקבוצת הפניקס. 
על פי חברת אקונרג'י, Rivage Investment הינה קרן צרפתית ותיקה המנהלת נכסים בהיקף של כ-8 מיליארד אירו. על פי הסכם המימון החדש עם הקרן, ההלוואה תועמד לאקונרג'י בשתי פעימות מרכזיות. הפעימה הראשונה, בהיקף של 100 מיליון אירו, תעמוד לרשותה בשנתיים הקרובות ותשולם בהתאם לצרכי הפיתוח וההקמה של פרויקטים ורכישה של פרויקטים קיימים באירופה ובבריטניה. פעימה שניה בהיקף של 50 מיליון אירו תועמד לרשותה החל מסוף המחצית הראשונה של 2024 ועד לתום תקופת המימון.

אייל פודהרצר, מנכ"ל אקונרג'י התייחס ואמר: "הסכם המימון ורכישת מלוא הבעלות על המתקנים הסולאריים באיטליה מהשותף הקיים, נעשו במסגרת יישום האסטרטגיה העסקית שלנו כחברת IPP בכל הטריטוריות בהן אנו פועלים. הסכם המימון מבטיח את הצרכים הפיננסים הנדרשים לנו בשנתיים הקרובות להקמת פרויקטים חדשים באירופה ובבריטניה, רכישת פרויקטים קיימים ובהם חלקו של השותף באיטליה ושמירה על גמישות פיננסית. אני מודה לקרן  Rivage על הבעת האמון באקונרג'י, בצבר הפרויקטים הגדול והאיכותי ובאנשי החברה אשר יובילו לקידומם. בשבועות הקרובים אנו צפויים לחבר את פרויקט Parau  ברומניה, בהספק של MW92, שיצטרף לפרויקט רטשתי ברומניה, בהספק של MW155 שכבר מחובר לרשת החשמל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה