דיגיטל וטק

הישג גדול לאקונרג'י ונופר אנרג'י: הפרויקט הסולארי אותו יקימו נחשף

פרויקט Ratesti, בהספק מותקן של 155 מגה-ואט, יספק חשמל ירוק ל- 100 אלף בתי אב ויחסוך 168 אלף טון פליטות  פחמן דו-חמצני יוקם בשנה הבאה ברומניה

מערכת ice | 
נדב טנא (צילום אורן בירן, pixabay, unsplash)
חברת אקונרג'י אנרגיה מתחדשת וחברת נופר אנרג'י, הנסחרות בבורסה הישראלית, דיווחו הבוקר על הפעלה מסחרית ותחילת הזרמת חשמל של הפרויקט הסולארי Ratesti  (רטשטי) ברומניה. מדובר בפרויקט הסולארי הגדול ביותר ברומניה ובדרום מזרח אירופה, בהספק של 155 MW, אשר הוקם בעלות של כ 102 מיליון אירו ויגיע להזרמה מלאה בשבועות הקרובים. הפרויקט יספק חשמל ירוק ל 100 אלף בתי אב ויחסוך מדי שנה  זיהום בהיקף של 168 אלף טון פליטות של פחמן דו-חמצני ברומניה. 
חברת פרויקט רטשטי ברומניה מוחזקת בחלקים שווים על ידי החברות הישראליות אקונרג'י (50%) ונופר אנרג'י (50%).  בשבוע שעבר דיווחו החברות, כי מוסד בנקאי  הביע אמון בפעילותם וחתם על  הסכם מימון פרויקטלי בכיר בהיקף של כ- 60 מיליון אירו. המימון נועד לשמש לפירעון חלק מהלוואות הבעלים שהעמידו בעלי מניות חברת הפרויקט. 
נדב טנא, מנכ"ל נופר אנרג'י: פרויקט Ratesti מצטרף למאות פרויקטים נוספים אותם הקימה ומימנה "נופר אנרגיה" במהלך 3 השנים האחרונות בישראל, באיטליה, בפולין, בספרד וברומניה בהספק כולל של מעל ל-1 ג'יגה ואט. הפעלתו הינה אבן דרך חשובה בפעילותה של "נופר אנרגיה" ברומניה ואנו צפויים להקים ולממן בשנה וחצי הקרובות כ-650 מגה-ואט נוספים במסגרת פעילותה של פלטפורמת הפיתוח הרומנית שבבעלותנו. אני מודה לחברת אקונרג'י על שיתוף הפעולה המוצלח בפרויקט ומאחל לכולנו בשורות טובות וימים טובים יותר."
אייל פודהורצר, מייסד שותף ומנכ"ל אקונרג'י: "אני שמח ונרגש על הפעלתו המסחרית של פרויקט הדגל הראשון שלנו באירופה כחברה ציבורית. Ratesti הוא פרויקט הסולארי הגדול ביותר ברומניה כיום וחיבורו הוא אבן דרך משמעותית במעבר לשלב מימוש הצבר והצפת ערך לבעלי המניות."

"במחצית הראשונה של 2024, נחבר ברומניה פרויקטים חדשים נוספים בהיקף של 234 מגה-וואט מתוך צבר פרויקטים של החברה של כ 2.2 ג'יגה ואט ברומניה ובשנת 2024 אנחנו צופים לחבר באירופה, פרויקטים חדשים נוספים בהיקף חזוי של MW 648 פרויקטי PV ורוח ועוד 102MWh פרויקטי אגירה, שיניבו היקף הכנסות חזוי של מעל 160 מיליון יורו בשנה מייצגת. אני מבקש לברך ולהודות גם לשותפה שלנו בפרויקט נופר אנרג'י על ההפעלה המוצלחת."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה