השוק

נופר אנרגיה בפרויקט ענק: נחתם הסכם למימון 122 מיליון אירו

"נופר אנרגיה", ממשיכה בתנופת ההקמות והחיבורים, ומדווחת על סגירה פיננסית משמעותית נוספת בפעילותה ברומניה במסגרתה חתמה על הסכם מימון פרויקטלי מול שני בנקים גדולים. כל הפרטים
ניצן כהן | 
נדב טנא (צילום אורן בירן, pixabay, unsplash)
"נופר אנרגיה", החברה שבבעלות איש העסקים עופר ינאי, ממשיכה בתנופת ההקמות והחיבורים, ומדווחת הבוקר (רביעי) על סגירה פיננסית משמעותית נוספת בפעילותה ברומניה.
הסכם המימון הפרויקטלי, אשר נחתם מול הבנקים EBRD (Bank for Reconstruction and Development) ו-RIB ((Raiffeisen Bank International AG, מאפשר קבלת מימון פרויקטלי בכיר בהיקף של עד 122 מיליון אירו (כ-505 מיליון שקל) עבור פרויקטי Ghimpati ו-Iepuresti בהספק של כ-316 מגה-ואט.
שני הפרויקטים מצויים בהליכי הקמה מתקדמים וצפויים להתחבר לרשת החשמל במהלך 2025. עסקת המימון מצטרפת לסגירה פיננסית שביצעה החברה בסוף 2023 עבור פרויקט Ratesti ומביאה את סך הפרויקטים הממומנים של החברה ברומניה לכ-470 מגה-ואט. 
מדובר בקפיצת מדרגה משמעותית נוספת בפעילותה של "נופר אנרגיה" ברומניה, אשר כוללת 6 פרויקטים מחוברים ובהקמה בהספק כולל של כ-970 מגה-ואט. שוק האנרגיות המתחדשות ברומניה נהנה ממחירי חשמל גבוהים ויציבים, שעות שמש גבוהות יחסית לאירופה ותמיכה של האיחוד האירופי במתן מענקים וסובסידיות ולכן משמש יעד מרכזי לשחקנים בינלאומיים גדולים.
ממשלת רומניה מקדמת תוכנית מכרזי CFD משמעותיים הצפויים להבטיח תעריף ממשלתי צמוד מדד ל-15 שנים. "נופר רומניה", אשר הוקמה ב-2022, כוללת עשרה עובדים מקומיים המתמחים בייזום, פיתוח, מימון, הקמה וניהול פרויקטים, ומהווה אחת ממובילות שוק ה-Utility במדינה.
עסקת המימון כוללת קבלת מימון פרויקטלי בכיר בהיקף של עד 122 מיליון יורו, עם אפשרות להגדלת מסגרת ה-CAPEX ומשיכת הון עצמי במקרה של התקשרות בעסקת PPA לסך המשקף שיעור מינוף של עד 70%.
תנאי הריבית הינם Euribor 6 חודשים בתוספת מרווח בשיעור ממוצע של 2.9% במהלך תקופת ההפעלה אשר משקפים ריבית ALL IN של כ-5.5%. להערכת החברה, מימון הפרויקטים על-ידי EBRD לאחר ביצוע בדיקת נאותות משפטית, טכנית, פיננסית ו-ESG מפורטות, מלמדים על איכות הפרויקטים ויאפשרו המשך צמיחה ותמיכה בפעילות הפיתוח השוטפת של הקבוצה.
נדב טנא, מנכ"ל "נופר אנרגיה": "אנו ממשיכים לעבוד בהתאם לתוכנית העבודה הרב שנתית וגאים לעדכן על מימון פרויקטלי נוסף שמביא את היקף הסגירות הפיננסיות החתומות של "נופר אנרגיה" באירופה במהלך השנתיים האחרונות לכ-3.5 מיליארד שקל".
"עסקת המימון הנוספת ברומניה מהווה אבן דרך משמעותית בפעילות המוצלחת של "נופר אנרגיה" במדינה הכוללת פרויקטים בהספק של כ-970 מגה-ואט בתשואות גבוהות הנהנים, בין היתר, ממחירי ציוד נמוכים, נתוני קרינה גבוהים ושוק אנרגיה מתחדשת המתאפיין במחירי חשמל גבוהים ויציבים לצד רגולציה תומכת. מבקש להודות לצוותים המצוינים ב-EBRD וב-RIB על שיתוף הפעולה המוצלח במהלך החודשים האחרונים. אנו ממשיכים לחזק את כוחות הביטחון ומתפללים לשובם של החטופים במהרה ובשלום".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה