השוק

נופר אנרגיה ברבעון חזק: הכנסות החברה זינקו ב-48% ל-396 מיליון שקל

קבוצת נופר אנרגיה הפועלת התחום האנרגיה המתחדשת ועוסקת בייזום, הקמה, מימון ותפעול מיזמי אנרגיה מתחדשת בישראל ובעולם, מסכמת רבעון חזק בו חלה תנופת צמיחה יוצאת דופן בפעילות העסקית וזינוק חד בהיקף הפרויקטים המחוברים. 

מערכת ice | 
נדב טנא (צילום אורן בירן, pixabay, unsplash)
קבוצת נופר אנרגיה, פרסמה הבוקר (חמישי), את תוצאותיה הכספיות ברבעון הראשון של שנת 2024, בהם היא מציגה צמיחה דרמטית בהיקפי הפעילות וזינוק חד בהספקי הפרויקטים.
הספק הפרויקטים המחוברים זינק ל-1.1 ג'יגה-ואט סולארי ולמעלה מ-150 מגה-ואט שעה ב-7 מדינות שונות, אשר מייצרים הכנסות שנתיות מייצור חשמל בהיקף של כ-680 מיליון שקל ו-EBITDA שנתי בהיקף של כ-553 מיליון שקל.
כמו כן, הכנסותיה של החברה מייצור חשמל, זינקו בכ-48% במהלך 12 החודשים בהשוואה לתקופה מקבילה אשתקד, כאשר כ-76% מסך ההספק המחובר של החברה מחזיק בתעריף מובטח לטווח ארוך של כ-15 שנים בממוצע. החברה מציגה עלייה חדה בהספק הפרויקטים המחוברים ובהקמה הינו כ-2,292 מגה-ואט מערכות סולאריות וכ-1,091 מגה-ואט שעה מתקני אגירה.
במהלך הרבעון החולף, הגדילה החברה את השקעותיה בפרויקטי האגירה שברשותה לכ-10 גיגה-ואט שעה בישראל ובמדינות בהן היא פועלת ברחבי בעולם. החברה ביצעה פעילותה העסקית של החברה בבריטניה, בספרד, באיטליה וברומניה במהלך הרבעון נעמדת בהיקף של כ-1.5 מיליארד שקל בריביות אטרקטיביות, ונמצאת במו"מ מתקדם לסגירות פיננסיות נוספות באיטליה, בבריטניה, בגרמניה וברומניה בהיקף של כ-2 מיליארד שקל.
כאמור, הכנסות החברה ממכירת חשמל ב-12 חודשים האחרונים הינן כ-396 מיליון שקל, בהשוואה ל-268 מיליון ש״ח בתקופה המקבילה אשתקד, צמיחה של כ-48%. הכנסות החברה ממכירת חשמל ברבעון עלו גם הן בהשוואה לרבעון המקביל ועומדות על כ-93 מיליון שקל. עליית ההכנסות מיוחסת לפרויקטים חדשים שחוברו.
הכנסות החברה ברבעון לפי דוח הרווח והפסד הסכמו לסך של כ-66.1 מיליון שקל, בהשוואה לכ-94 מיליון שקל ברבעון מקביל אשתקד, ירידה המיוחסת לקיטון הכנסות בגין הקמת מערכות סולאריות בשל בחירת החברה למעבר ליזם חשמל חלף קבלן ולירידה בתפוקות בפרויקטים באירופה. 
החברה בנתה תשתית גלובאלית תומכת הכוללת 200 עובדים המתחלקים ל-9 הפלטפורמות השונות אשר בבעלותה, העוסקים בייזום, פיתוח, מימון, הקמה, ניהול וסחר בחשמל ומאפשרים המשך צמיחה לצד פיקוח ובקרה על מאות הפרויקטים המצויים בפיתוח ובהקמה ברחבי העולם. המיקוד בסגמנטים המורכבים והמאתגרים לצד מודל הפלטפורמות וההתמחות שהחברה פיתחה במימון ובסחר בחשמל מאפשרים למקסם את ערך הפרויקטים ולהציג רווחיות גבוהה ותשואה עודפת.
מלבד ישראל, ברשימת המדינות בה החברה פועלת ניתן למנות את:
בריטניה- בה היא מפעילה שני פרויקטים.
רומניה- במסגרת פעילותה בה, החברה מקימה, ממנת ומחברת את הפרויקט הגדול ביותר במדינה בתחום אגירת האנרגיה.
פולין- אשר רק לאחרונה הושלמו בניית שני פרויקטים והחברה נערכת להקמת פרויקט נוסף.
ספרד- שהפעילות בה עתידה להניב לנופר אנרגיות הון עצמי של 45 מיליון אירו.
איטליה- פעילותה בארץ המגף רק ממשיכה לצמוח.
על פי הפרטים, במהלך השנה הקרובה, נופר אנרגיה צופה לבצע קפיצת מדרגה משמעותית נוספת בהיקפי הפעילות לרבות הקמה של ג'יגה-ואט פרויקטים סולאריים, הקמה של ג'יגה-ואט שעה פרויקטי אגירה וביצוע עסקאות מימון בהיקף של כ-2.5 מיליארד שקל עבור הפרויקטים שייכנסו להקמה.
נדב טנא מנכ"ל נופר אנרגיה, התייחס לנתוני הדוח ומסר: "אנו מסכמים רבעון יוצא דופן במהלכה המשכנו את תנופת ההקמות והחיבורים והגענו ל-1.1 ג'יגה מחובר המייצרים EBITDA שנתי בהיקף של 553 מיליון שקל, קידמנו באופן משמעותי את פרויקטי החברה הנמצאים בהקמה אשר יחד עם הפרויקטים המחוברים צפויים לייצר הכנסות ממכירת חשמל של כ-1,342 מלש"ח כבר ב-2026, הגדלנו את ההכנסות ממכירת חשמל ב-כ-48%, חיזקנו את המובילות הגלובאלית בתחומי האגירה והסחר בחשמל והגדלנו משמעותית את פורטפוליו פרויקטי האגירה וייצור החשמל שהחברה מפתחת".
טנא, המשך בדבריו ואמר: "אנו ממשיכים להתקדם בהתאם לתוכנית העבודה הרב-שנתית - מקימים כיום כ-ג'יגה-ואט פרויקטים סולאריים וכ-ג'יגה ואט שעה פרויקטי אגירה שנהנים מהפחתה משמעותית בעלויות ההקמה והמימון, נמצאים במו"מ מתקדם לסגירות פיננסיות נוספות בהיקף של כ-2 מיליארד שקל, ורכשנו את הציוד העיקרי הנדרש לפרויקטים בהקמה ולקראת הקמה, אשר יחד עם הפרויקטים שכבר מחוברים צפויים לייצר הכנסות שנתיות בהיקף של 1.5 מיליארד שקל ו-EBITDA שנתי של 1.2 מיליארד שקל. אנו ממשיכים לחזק את כוחות הביטחון ומתפללים לשובם של כלל החטופים בשלום".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה