השוק

נופר אנרגיה נכנסת לפרוייקט אגירה גדול בגרמניה

נופר אנרגיה חתמה על הסכם להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בגרמניה בהספק כולל של 104.5 מגה-וואט; הפרויקט מחזיק כבר אישור חיבור לרשת החשמל הגרמנית והעלות הכוללת שלו 95 מיליון אירו
ניצן כהן | 
בורסה (צילום vecteezy)
נופר אנרגיה נכנסת לפרויקט אגירה משמעותי בגרמניה. החברה התקשרה בהסכם לכניסה לפרויקט אגירה בסוללות בגרמניה (מחוז -Saxony Anhalt )בעל אישור לחיבור לרשת החשמל בהספק כולל של 104.5 מגה-וואט, וקיבולת אגירה של 209 מגה-וואט שעה), וצפויה להתחיל את הקמתו תוך מספר חודשים. 
צריך לזכור שהחשיבות בהסכם של נופר אנרגיה הוא שהיא כמו חברות ישראליות נוספות חוזרות לעסקים, למרות המלחמה. מהחברה נמסר כי עלות הפרויקט הינה כ-95 מיליון יורו והוא צפוי להניב הכנסות שנתיות בהיקף של כ-18.5 מיליון יורו ו-EBITDA שנתית בהיקף של כ-15.5 מיליון יורו.

ההתקשרות בהסכם הינה בהמשך לפרויקטי האגירה המקודמים על ידי החברה באירופה בהספק של כ-  7,400  מגה-וואט שעה  הערכת החברה בדבר הפוטנציאל הטמון בפעילות האגירה בגרמניה, והסינרגייה בין פעילויות האגירה הקיימת של החברה ובין פעילות האגירה בגרמניה.
כמו כן הכניסה לפרויקט מבוצעת לאחר בחינה ולימוד של מבנה שוק החשמל בגרמניה, המייצר הזדמנות השקעה במדינה בעלת דירוג AAA, כמו גם הערכה בדבר הגידול הצפוי בתחום האגירה בגרמניה. 
יצוין כי פרויקט זה הינו פרויקט ראשון אליו החברה נכנסת מבין מספר פרויקטי אגירה בגרמניה הנבחנים על ידי החברה. כמו כן, בכוונת החברה לפעול להקמת  פלטפורמת פיתוח וניהול, אשר תוביל את פעילות אגירה במדינה .
מהחברה נמסר כי למיטב ידיעתה, בסוף שנת 2022 שוק הסוללות הגרמני (המחוברות לרשת החשמל) הסתכם בכ-  1.2 GWh של מתקני סוללות , ולפי מכון המחקר ISE Fraunhofer, הוא צפוי לגדול לכ-GWh 104 בשנת  2030 ולכ-GWh 180 בשנת 2045 .
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה