השוק

נופר אנרגיה ממשיכה בתנופה: כל הפרטים על עסקת הענק

"נופר אנרגיה", ממשיכה בתנופת ההקמות ומדווחת על עסקת רכש פאנלים משמעותית עבור פרויקטי החברה ברומניה, במחירי שפל הצפויים להפחית את עלויות ההקמה החברה רכשה פאנלים מהספק המוביל Longi בהיקף של כ-576 מגה-ואט ובעלות כוללת של כ-76.6 מיליון אירו
מערכת ice |  1
נדב טנא (צילום אורן בירן, pixabay, unsplash)
נופר אנרגיה", ממשיכה בתנופת ההקמות ומדווחת הבוקר על עסקת רכש פאנלים משמעותית במחירי שפל עבור פרויקטים ברומניה בהספק של כ-576 מגה-ואט, בתנאי DDP, בעלות כוללת של כ-76.6 מיליון אירו ומשקפת מחיר נמוך של 13.3 אירו סנט לוואט. התמורה הכוללת הינה בגין רכש הפאנלים, כולל מיסים, עלויות יצוא ויבוא, ביטוח, שילוח בינלאומי, שילוח מקומי והבאת הפאנלים לאתרי הפרויקט.
הפנלים הסולאריים אשר יסופקו על-ידי יצרן הפאנלים המוביל Longi הינם פנלים דו צדדיים (המפיקים אנרגיה משני צידי הפנל, מה שמגדיל את ייצור האנרגיה הכולל של הפנל), עם שיעורי נצילות של למעלה מ-22.5% והתחייבות של הספק לדגרדציה שנתית (ירידת התפוקה של הפאנל) של עד 0.4%.
ההתקשרות בהסכמי רכש הפאנלים מקבעת את עלויות רכש ומשלוח הפאנלים במחירים נמוכים משמעותית מהערכות החברה בעת הכניסה לפרויקט, צפויה להפחית את עלויות ההקמה ולשפר את תשואות הפרויקטים, ומהווה אבן דרך חשובה ביחס להקמת פרויקטי החברה ברומניה.
ההסכמים כוללים הגנות ותנאים המטיבים עם החברה לרבות התחייבות של ספק הפאנלים להמציא ערבות בנקאית בגובה 15% מסכום התמורה, כתנאי לביצוע התשלום הראשון (בסכום זהה). יתרת התמורה תשולם לאחר הוצאת שטר מטען והגעת הפאנלים לאתר הפרויקט.
בנוסף כוללים ההסכמים התחייבות של ספק הפאנלים לפעול בשיתוף פעולה עם קבלני ההקמה של הפרויקטים, התחייבות לתשלום פיצוי מוסכם לחברות הפרויקט במקרה של עיכוב באספקת הפאנלים, התחייבות לרכישת ביטוחים כמפורט בהסכמים, תקופת אחריות לפגמים במוצר (12 שנה) ולתפוקת הפאנל (30 שנה), התחייבות לתיקון והחלפת רכיבים פגומים לאורך כל חיי הפרויקט, אפשרות ביטול ההסכמים במקרים כמפורט בהסכם, לרבות אפשרות ביטול מטעמי נוחות כנגד תשלום עמלת ביטול כמפורט בהסכמים, זכות חברת הפרויקט לשעבד את ההסכמים לטובת גורם מממן והתחייבות ספק הפאנלים להתקשר בהסכמים ישירים עם הבנקים המממנים את הקמת הפרויקטים. כן כוללים ההסכמים התחייבות של ספק הפאנלים לעמידה בדרישות ESG (לרבות ביחס לשרשרת אספקה, עבדות, שוחד וכיוצ"ב).
יצוין כי ההתקשרות בהסכמים בוצעה לאחר קבלת אישור תאגיד בנקאי עימו מתנהלים מגעים לקבלת מימון בנקאי עבור הפרויקטים הרלוונטיים לעמידתו בדרישות התאגיד הבנקאי, לרבות ביחס ל-ESG, שרשרת אספקה וכיוצ"ב.
נדב טנא, מנכ"ל החברה: "חתימה על עסקת רכש פאנלים משמעותית במחירים נמוכים הינה ביטוי להמשך תנופת ההקמות והחיבורים של "נופר אנרגיה" כפי שהשתקפה בדוחות האחרונים שפרסמה החברה. במהלך שלוש השנים האחרונות הקמנו ומימנו מעל לג'יגה-ואט פרויקטים סולאריים בתשואות גבוהות בשש מדינות שונות, ואנו עומדים לפני קפיצת מדרגה משמעותית נוספת. הפחתת עלויות הפרויקטים צפויה להביא לשיפור נוסף בתשואות הגבוהות שמציגה החברה בפרויקטיה השונים".
בחודש נובמבר פרסמה החברה את דוחותיה הכספיים מהם עולה כי היא ממשיכה בתנופת צמיחה יוצאת דופן בפעילות העסקית וגידול בהספק הפרויקטים המחוברים לכ-1.08 ג'יגה-ואט בישראל, באיטליה, בספרד, בארה"ב ברומניה ובפולין אשר צפויים להניב הכנסות שנתיות בהיקף של 748 מיליון ש"ח. היקף הפרויקטים המצויים בהקמה גדל ל-1.011 ג'יגה-ואט מערכות סולאריות ול-1.064 ג'יגה-ואט שעה מתקני אגירה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מנכ"ל רומניה
    אחד שמכיר 12/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לדעתי המנכ"ל של רומניה זה המנכ"ל שהיה של שיכון ובינוי, אחלה בחור, תמיד עזר עם חיוך ומסר דירות בזמן ועם שירות 24/7 לכל בעיה שהיתה.
    סגור