השוק

חברת הקורקינטים בירד מכריזה על פשיטת רגל: איך זה ישפיע על ישראל?

עד לא מזמן, שוק הקורקינטים השיתופיים היה הדבר החם, אך רגולציות, הסיכונים וההגבלות החלו לפגוע בחברות הגדולות בתחום. כעת, חברת הקורקינטים בירד, מודיעה על פשיטת רגל אחרי שהמניה שלה נמחקה כמעט לחלוטין והחובות הצטברו, בירד מודיעה על פשיטת רגל. בבירד ישראל אומרים: "לא מושפעים מהתהליך"
מערכת ice | 
מניית בירד (צילום shutterstock, דניס קפל)
שוק הקורקינטים השיתופיים, היה עד לפני כמה שנים, אחד מהתחומים החמים ביותר בשוק, לאט לאט הסיכונים הרגולציות החלו להיכנס ולפגוע בשוק. החוקים החדשים מגבילים את פעילותם ולאט לאט יותר יותר ערים ברחבי העולם החלו לדרוש להפסיק את פעילותן.
כל אלו הביא לקריסתן של החברות בתחום וכעת, חברת בירד, אשר הייתה אחת החלוצות בתחום מכריזה על פשיטת רגל. בירד, הייתה חברת הקורקינטים השיתופיים הראשונה שנכנסה לישראל ומסתמן כי המהלך כלל לא הולך להשפיע על נציגות החברה בארץ.
לדברי החברה היא נכנסת כעת, לתהליך של הבראה לטווח הארוך, וטוענת כי יש לה מספיק כספים כדי לשלם את חובותיה לשותפים עירוניים, ספקים, מפיצים ועובדים. כרגיל בתהליכים שכאלו, החברה מנסה לסובב את הנרטיב כדי להגיד עד פשיטת רגל היא בכלל מהלך חיובי: "ההכרזה הזאת מייצגת ציון דרך משמעותי בשינוי של בירד, שהחל עם המינוי של הנהלת החברה החדשה בתחילת השנה", אמר מנכ"ל בירד הזמני, מייקל וושינושי. "אנחנו מתקדמים לעבר רווחיות ומתכננים להאיץ את ההתקדמות הזאת על ידי ניהול נכון של המבנה הכלכלי שלנו".
מנכ"ל החברה עזב ביוני, והמניה נמחקה מהבורסה בניו יורק בספטמבר, תוך כדי שהחברה מתחילה בפיטורי עובדים. כעת החברה תיכנס לתהליך שיארך מספר חודשים, מתוך טענה שעדיין יש ערך לפעילות החברה.
למרות הקריסה המצערת של בירד האמריקאית, בשאר השווקים מבהירים כי העסקים כרגיל, וגם בבירד ישראל, הבהירו לנו כי פשיטת הרגל לא משפיעה בכלל על הפעילות בישראל. עם זאת, קשה שלא לראות שגם בישראל טרנד הקורקינטים השיתופיים כבר מתחיל לקרוס תחת עצמו, כשחברות כמו Tier ו-Wind פרשו במהלך חצי השנה האחרונה.
נראה שבישראל אין מקום לכל כך הרבה חברות מצד אחד, אבל כל חברה שפורשת, משאירה עוד קהל לקוחות לחברות שנשארו, כך שיכול להיות ש-3 החברות שנותרו בשוק הישראלי דווקא ישפרו את מצבן במקביל.
מטעם בירד ישראל, נמסר כי: "תהליך ההבראה הגלובלי הינו חשוב ברמה הבינלאומית אך אין לו כל השפעה על פעילות החברה בישראל, שהינה רווחית ועצמאית. בירד ישראל תמשיך לפעול כרגיל, להתרחב לערים נוספות ולהעניק ללקוחותיה את פיתרון ההתניידות האולטימטיבי בערים כפי שעשתה בחמש השנים האחרונות מאז כניסתה לישראל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה