נדל"ן ותשתיות

בשורה משמחת לתושבי לוד: זו התוכנית שאושרה

הוותמ"ל אישרה להפקדה תכנית לפינוי מפעל דלקול בלוד והפיכתו לשכונת מגורים. עיריית לוד, החברה הכלכלית לוד וקרן מרתון מקדמות שכונה חדשה בשטח של כ-50 דונם שתכלול כ-1,400 יחידות דיור ואלפי מטרים של שטחי מסחר ותעסוקה 
מערכת ice | 
מפעל דלקול לוד (צילום קרן מרתון)
כחלק מהחלטה של הוועדה למתחמים מועדפים לדיור ולפיתוח מוטה תחבורה ציבורית (הוותמ"ל) אשר אישרה את הפקדת תוכנית תמ"ל 2053 לוד דרום ב', הוחלט על פינוי מפעל דלקול הנמצא בלב העיר לוד בשטח של כ-50 דונם והפיכתו לשכונה של כ-1,400 יחידות דיור ואלפי מ"ר של מסחר ותעסוקה.
התוכנית בהובלת עיריית לוד, החברה הכלכלית לוד ובשיתוף קרן מרתון, המתמחה בהשבחת נדל"ן, שרכשה את מפעל דלקול ביוני 2021 ב-125 מיליון ש"ח והחלה בקידום התוכנית ביחד עם הגורמים בעירייה. במסגרת פעילות ההשבחה פעלה הקרן להעתקת מפעל דלקול העוסק ביצור שמנים למקום חלופי וכן לניקוי הקרקע, כל זאת כהכנה לאישור התוכנית המשביחה.

יאיר רביבו, ראש העיר לוד, ציין: "לוד משנה את פניה, בבנייה של שכונות חדשות, בהתחדשות עירונית, ובפיתוח מתחמי עסקים ומסחר. הוצאת דלקול מאזור המגורים היה יעד חשוב עבור העיר וכעת נוכל לפעול ביחד עם קרן מרתון להכשרת הקרקע ופיתוחה לשכונה ירוקה ותוססת לתושבי העיר".   
יובל גייער, שותף מנהל בקרן מרתון שהינה יזמית פרויקט דלקול, מסר כי: "החלטת הוותמ"ל מביאה לבשורה גדולה ולשינוי בחלקה המערבי של לוד. פינוי המפעל והחלפתו בשכונה של כ-1,400 יח"ד בשילוב שטחי מסחר, משרדים, קריית חינוך ופארקים יפכו את האזור לאטרקטיבי לתושבי השכונה ולמשפרי דיור מהאזור כולו". 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה