תקשורת ומדיה

הדג שאכלתם מסוכן לבריאותכם? 20 טון נמכרו לציבור הישראלי

טענות קשות נגד שירות המזון שלכאורה שיחררו סחורה של 20 טון בעקבות לחץ של אחד היבואנים הגדולים בישראל, על אף שהיא אינה ראויה למאכל אדם
מערכת ice |  4
דגים (צילום פלאש 90)
מטריד. מזון שהוגדר כמסוכן למאכל עובר לשוק ללא כל הפרעה. גורמים במשרד הבריאות טוענים כי בשירות המזון שיחררו סחורה של 20 טון דגים בעקבות לחץ של אחד היבואנים הגדולים בישראל, על אף שהיא אינה ראויה למאכל, כך פורסם הערב (שלישי) בתכנית חיסכון של קשת 12.
המוצרים שמגיעים לישראל עוברים בדיקות מעבדה. בבדיקה נמצאו כי היה טעם וריח לוואי, דם, מרקם ספוגי ועוד כולל נוזל דמי במצב קפוא, אין ארומה שהיא סבירה לסוג הדג המדובר. לאור אלו היבואן התבקש להשמיד את הסחורה, או להעביר אותה לשוק המוסדי.
היבואן המדובר החל להפעיל לחץ על שירות המזון וניסה להכניס 20 טון שיועדו להשמדה מהדלת האחורית. לדברי יולן כהן, בשתי הבדיקות השונות נמצא כי הוא לא יוכל להכנס לארץ בגלל שהיא מסוכנת למאכל. כאשר בשיחה עם היבואן הוא מודה כי הופעל לחץ לכאורה כדי לאשר את כניסת הדגים לישראל.
במשרד הבריאות טענו כי הדגים אינם מסוכנים ולא מהווים סכנה. "אין חשש לתחלואה מהמזון למרות שרמתם ירודה. טענות היבואן חמורות, יש בפרסום חשש להוצאת דיבה ונמשיך לפעול ללא מורא ומשוא פנים לשמירה על בריאות הציבור".
אסי יהודה, טכנולוג מזון שהתארח בתכנית חיסכון הסביר: "בודקים את כל המוצרים מהחי שמגיעים לארץ. הוטרינרים האלו הם אנשים מקצועיים. הממצאים מראים שהמוצר הוקפא, הופשר, הוקפא, הופשר והוקפא. זה יכול להגיע לחיילים, הילדים שלנו ולכל האוכלוסיות הרגישות".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    זה למה הדגים לא משמיעים קול
    מתו שלח 02/2023/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אם אתה מקושר אתה יכול לקנות צוללת ולהוציא לה רישוי..הכל שאלה של כמה ???
    סגור
  • 2.
    בלי לחץ בבקשה נזמין רכב חדש ונישכח מהכל (ל"ת)
    אמיר 02/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    רעל
    אבי 02/2023/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מי היבואן
    סגור
  • חוש חש
    ביס לעם 02/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ... עכברים
    סגור