תקשורת ומדיה

חבר הכנסת המנוח שצפה את המתרחש לפני 25 שנה

אין חדש תחת השמש? תערוכת מחאה שמאלנית לפני 25 שנה התיימרה לחזות את ישראל 2023, אך מי שזיהה את הדפוס החוזר במדינה היה דווקא חבר הכנסת הימני
איתן לויטס |  2
בני אלון ז"ל (צילום מסך חדשות 2)
אתמול רצה ברשתות החברתיות כתבה ישנה ששודרה לפני 25 שנים בדיוק, שמעניין לצפות בה בשנת 2023, השנה שהתיימר מושא הכתבה לחזות.
כתבת חדשות 2 דאז רינה מצליח יצאה לסקר בינואר 1998 תערוכה חדשה של אמן מחאה, בה הוא מציג סוג של נבואת זעם על ישראל של 2023. היוצר אסף בורק מציג בתערוכה שתי מדינות נפרדות "יהודה" ו-"ישראל", כאשר הנשיא שמונה במדינת יהודה הוא רוצח ראש הממשלה רבין, יגאל עמיר.
אל מצליח הצטרפו שני חברי כנסת, אחד משמאל - עוזי ברעם (העבודה), ואחד מימין - בני אלון ז"ל (מולדת). "זה מוגזם מאוד אבל הוא לא סתם עשה את זה", אמר ברעם, "זה מפחיד. לא תהיה כאן מדינת יהודה אך תהיה מדינה שיהיה קשה להתמודד עם אורחות חייה."
 צילום מסך חדשות 2

אמנם, בהתחשב במציאות הפוליטית והחברתית במדינת ישראל היום, מי שאולי קרא אותם באופן יותר מדוייק הוא בני אלון. "אני חושב שרדיפה ותסביך רדיפה הם שני דברים שונים", אמר. "כשבן אדם מתוסבך אני צריך להבין אותו, לדבר איתו בנימוס. אני חושב שאין רדיפה, יש קבוצה בארץ שחושבת שהיא רדופה אבל היא מתוסבכת."
עוד הוסיף, "מדי פעם מטיחים בי הטחות כאלה ומשווים אותי לנאצי ולפאשיסט. אני חושב שלאנשים האלו אין ראייה מציאותית נכונה." 
נזכיר כי באחת ההפגנות נגד הממשלה ונגד הרפורמה המשפטית בכיכר הבימה, חלק מהמוחים הניף שלטים של שר המשפטים הנכנס יריב לוין, שלצידו תלוי סמל ארגון ההגנה של המפלגה הנאצית - האס.אס.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מבין שאיתן לויטס הוא זומביבי וגד שתומך במשת"פ עם חמא0.
    ציוני אמיתי 08/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הנה אנחנו כיום, 06/08/2023, והכול הולך ומתגשם. או שתהיה הפרדות לממלכת יהודה ומדינת ישראל או שתהיה מלחמת אזרחים. וכול הזוהמה של המזוייפי ימין והדוסא העלוקות הללו יקבלו נסיעות חינם במסוק.
    סגור
  • 1.
    מי שאומר דברי טעם לגבי מה שקורה היום הוא עוזי ברעם (ל"ת)
    התבלבלתם 03/2023/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור