תקשורת ומדיה

צה"ל מפרסם את ממצאי חקירת מותה של שירין אבו עאקלה

לפי ממצאי החקירה קיימת סבירות גבוה כי העיתונאית נהרגה כתוצאה מירי כוחות צה"ל, עם זאת בצה"ל מבהירים כי האפשרות שהעיתונאית נהרגה כתוצאה מירי חמושים פלסטינים עדיין על השולחן
מערכת ice | 
שירין אבו עאקלה (צילום יוטיוב/ CBS Mornings)
כארבעה חודשים לאחר מותה של עיתונאית אל-ג'זירה, שירין אבו עאקלה, צה"ל פרסם אתמול (שני) בצהריים את ממצאי תחקיר העומק שקיים בנוגע לתקרית. ממצאי התחקיר מלמדים כי קיימת סבירות גבוהה שאבו עאקלה נהרגה מירי צה"ל. כזכור אבו עאקלה נהרגה במהלך שסיקרה קרב יריות בין כוחות הביטחון לחמושים פלסטינים בג'נין.
עם זאת בצה"ל מבהירים כי עדיין לא ניתן לקבוע באופן חד-משמעי על ידי מי נהרגה אבו עאקלה, וכי עדיין קיימת האפשרות כי העיתונאית נהרגה כתוצאה מירי החמושים, אך בסבירות נמוכה יותר. כמו כן התחקיר העדכני של צה"ל נחשב לשינוי כיוון מהתחקיר הראשוני שפרסם הצבא זמן קצר אחרי התקרית, ובו נקבע כי אבו עאקלה נפגעה מאש חמושים פלסטינים.
 
כזכור בתקרית שבה נורתה למוות אבו עאקלה התרחשה בחודש מאי האחרון, בעיצומו של גל הטרור שכלל פיגועים בשורת ערים ויישובים בישראל. כוח מיוחד שכלל שתי פלוגות מיחידת דובדבן נכנס למחנה הפליטים ג'נין למבצע מעצרים, בעודו תחת ירי מאסיבי. הלוחמים חיפשו אחר מבוקש ולא מצאו אותו. הלוחמים ניהלו חילופי אש עם חמושים פלסטינים בצאתם מהמחנה. באותם חילופי אש, כך לפי החשד נהרגה העיתונאית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה