תקשורת ומדיה

דריכות בשוק הפרסום ובאתרים: נתוני הגלישה במובייל יפורסמו מהשבוע הבא

הוועדה למדרוג באינטרנט תפרסם החודש את נתוני גלישה באתרים מותאמים ובאפליקציות. בכיר באחד האתרים: "שליש גולשים במובייל. המפרסם ישקיע יותר כסף". מומחה לשיווק דיגיטלי: "הפערים בין הגדולים לקטנים יצטמצמו"
(צילום אילוסטרציה) (צילום צילום אילוסטרציה)
כמעט שנתיים אחרי שהחלה לפרסם את נתוני הגלישה באינטרנט , וחשפה את מספר הגולשים בוואלה, ynet, mako ואתרים רבים אחרים, הוועדה למדרוג באינטרנט עומדת להשיק כלי חדש ולפרסם את נתוני הגלישה באמצעות הסמארטפונים, דבר שכבר מציב את שוק התקשורת והפרסום בעמדת דריכות.
עד כה פרסמה הוועדה את טבלת רייטינג האתרים, שכללה גלישה במחשב, בשכלול גלישה בסלולר באמצעות ספארי. ביום חמישי הבא יתווספו 2 טבלאות חדשות, של גלישה באתרים מותאמים וגלישה באמצעות אפליקציות. לפני כחצי שנה החלה לפרסם בטבלה נפרדת את נתוני השימוש בתכני וידאו באתרים השונים. נתונים אלו יפורסמו מדי חודש יחד עם כלל נתוני הגלישה באינטרנט.
מנתונים שסיפקה לאחרונה הוועדה למדרוג באינטרנט, עולה כי אוכלוסיית גולשי המובייל בישראל עומדת על כ-2.7 מיליון איש שונים, שגולשים באתרים מותאמי מובייל ובאפליקציות, לפחות אחת לחודש. להבדיל מאוכלוסיית הגולשים הרגילה המונה 5.23 מיליון ושומרת על יציבות מזה תקופה, בוועדה צופים גידול מהותי בכלל אוכלוסיית הגולשים ממכשירים ניידים בחודשים הבאים, עם המשך הגידול בחדירת מכשירי הסמארטפון והטאבלט.
בוועדה נמדדות כרגע 29 אפליקציות, כאשר סך כל גולשי האפליקציות הנמדדות עומד על 2.3 מיליון גולשים. כמו כן נמדדים כיום 13 אתרים מותאמי מובייל, שמספר הגולשים בהם עומד על 1.2 משתמשים, בניכוי חפיפות.
גורם בכיר באחד מאתרי האינטרנט הגדולים, מתאר בשיחה עם אייס, את המשמעות של תחילת המדידה בסלולר, כ\"קריטית\". לדבריו, \"כששליש מהגולשים בארץ ובעולם, גולשים דרך המובייל, זו מאסה רצינית מתוך כלל הגולשים, וזה נתון שאנחנו והמפרסמים רוצים לדעת, בין היתר כדי לדעת איזה כלים לפתח ובמה לפרסם\".
\"המוצרים שמוכרים היום הם אותם מעברונים בכניסה לאתר והבאנר הרגיל\", אמר אותו גורם. \"עם הסמארטפון ניתן יהיה להכניס חזק יותר את הפרסום מבוסס המיקום, או כל מיני מוצרים שמשולבים בתוך אפליקציה. עם פרסום הנתונים הרשמיים של הוועדה, החשיפה תעלה למצב הזה בו הגלישה בסמארטפון תגדל, האתרים יוכלו לבצע חיתוכים ופילוחים שעד כה היה קשה לספק ולהציג למפרסמים ולמשרדי הפרסום, וכך למפרסם תהיה שליטה גדולה יותר על הפרסום שלו, ויהיה לו קל יותר להשקיע כסף באותם כלים\".
אופציה לקטנים. איתי צמיר (יח"צ)
אופציה לקטנים. איתי צמיר (יח"צ)

\"לגבות פרמיה על איכות האפליקציה\". איתי צמיר (יח\"צ)
איתי צמיר, יועץ ומרצה לשיווק דיגיטלי ב קריה אקדמית אונו , מספק זווית נוספת, שבמרכזה - האפשרות לשחקנים קטנים יותר לבלוט מול המתמודדים הגדולים בשוק. \"בעולם של המובייל והאפליקציות, לא בהכרח המותגים החזקים הם אלה ששולטים בלעדית בכיפה\", מסביר צמיר, \"גם מותג חלש יותר שבנה אפליקציה טובה יכול לתת את הטון, בעצם - למה שהוא לא ייגבה על זה פרמיה?\".
לדבריו, \"בכל מה שקשור באפליקציות, מאד קשה לפצח את המשתמש הסלולארי, ו\"לפעמים יש מותג חזק שאנחנו לא מצליחים להבין איך הוא בנה אפליקציה כל כך חלשה, וההיפך. עם פרסום הנתונים, נגלה כי הפערים בין מותג גדול לבין מותג פחות גדול מצטמצמים. בוא נבדוק מה האפליקציה הספציפית עושה, ולא רק נעשה השוואה בין המותג שלך למותג שלי. זה מאפשר למותגים פחות גדולים שעובדים נכון במובייל, לצמצם את הפערים מול הגדולים\".
צמיר, צמיר, לשעבר ראש מחלקת הניו-מדיה בערוץ 10, מסביר כי מבחינה מסחרית, השוק עשוי להשתנות: \"אם עד עכשיו השחקנים הגדולים יכלו לקבוע מחיר לפרסום באפליקציה על פי עוצמת המותג שלהם בלבד, מעכשיו האפליקציה שלהם תצטרך להביא קבלות\".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    את בד״כ צודקת, לא במקרה הזה
    בוצ 08/2013/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדובר באחד שעשה ועושה
    סגור
  • 1.
    יועצים זה עם של אנשים שלא עושים רק מדברים
    דורה 08/2013/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תנו דעה של אנשים שעובדים , לא כאלה שמייעצים ומדברים ומחפשים בעיקר לקדם את עצמם
    סגור