תקשורת ומדיה

כאן 11 תוקפים את השר קרעי: "ממשיך בניסיונותיו לחבל בשידור הציבורי"

במהלך אירוע ההשקה של "המו"לים" סדרת הדוקו החדשה של כאן 11, יו"ר מועצת התאגיד גיל עומר, תקף בשנית את השר קרעי: "שר התקשורת ממשיך בניסיונותיו הבלתי נלאים להיטיב עם בעלי ההון ולחבל בשידור הציבורי"
מערכת ice | 
גיל עומר ושלמה קרעי (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל ושי אפשטיין)
בכאן תאגיד השידור הציבורי, חגגו את ההשקה של "המו"לים" סדרת הדוקו החדשה של העיתונאי עומרי אסנהיים והבמאי גלעד טוקטלי. בהשקה נכחו בכירי התאגיד ובהם גם יו"ר מועצת התאגיד גיל עומר.
עומר, אשר יסיים בעוד כמה שבועות כהונה של 8 שנים בתפקיד יו"ר מועצת התאגיד, אמר במהלך האירוע: "ספק רב אם ניתן היה לשדר את הסדרה הזו בכל גוף שידור אחר. זו אולי גם הסיבה שבמהלך 8 השנים האחרונות היו ניסיונות שונים להשתיק את התאגיד, שקם כמעט נגד כל הסיכויים והיה לגוף שידור מצטיין, מקצועי, מגון ומנותק מפוליטיקאים ובעלי הון. בעוד קצת פחות מחדש תסתיים כהונת חלק מחברי למועצה, כמו גם כהונתי כיו"ר לאחר 8 שנים סוערות".
בנאומו, עומר הקדיש חלק נכבד לעמידתו האיתנה של התאגיד אל מול הניסיונות לחבל בפעילותו והוא לא הסס וגם הפנה ביקורת ישירה לשר התקשורת ד"ר שלמה קרעי: "מאז הקמתו עמדה מועצת התאגיד, יחד עם ההנהלה, באופן איתן ונחרץ כנגד כל ניסיון  לפגוע בתאגיד ובעצמאותו. לצערי, על אף הימים הקשים בהם נמצאת המדינה ולמרות הישגיו המרשימים של התאגיד, נראה ששר התקשורת ממשיך בעצם הימים האלו בניסיונותיו הבלתי נלאים להיטיב עם בעלי ההון ולחבל בשידור הציבורי ולא רק בו".
עומר, המשיך בדבריו שהופנו לשר קרעי ואמר: "אחת הדוגמאות מהימים האחרונים, הינה הצעת חוק שעומדת לעלות להצבעה בוועדת שרים לחקיקה ועל פיה, שר התקשרת יחליט על שיטת המדידה לבחינת הרייטינג, תוך חובת דיווח חודשי לשר על נתוני הצפייה. למנגנון כזה אין אח ורע בשום מדינה דמוקרטית וזו כאמור רק דוגמא אחת הממחישה את הרצון והמוטיבציה".
יו"ר מועצת התאגיד, התייחס לחשיבות שבשמירה על התאגיד נקי מאינטרסים והשפעות פוליטיות וציין כי: "תקשורת כנועה ונשלטת היא סממן מדאיג ומעורר חשש. הניסיון לחסל את עצמאותו של התאגיד או להכפיפו לשר, עלולים לשנות מהותית את הגוף שקם מתקף חוק, שמטרתו העיקרית והחשובה ביותר הייתה הבטחת עצמאותו והניתוק מגורמים פוליטיים, תוך הקפדה שלא תהיה להם דריסת רגל בשידוריו, בתכניו ובפקוח עליהם. אני כולי תקווה כי ניסיונות הרס אלו יבלמו". 
לבסוף, הוא גם שילב את הסדרה החדשה בדבריו וטען: "המו"לים" כאמור, היא אחת ההוכחות מדוע חייבים לשמר על שידור ציבורי עצמאי ולא לנסות לפגע בו או להלך עליו אימים. בוודאי שיש מה לתקן, לשפר וליעל, אך חובה לעשות זאת תוך גלוי מקצועיות, יושרה, הקפדה על מתן ביטוי למגוון דעות בשיח הישראלי, חפש העיתונות, הביטוי והיצירה ובעיקר עצמאות. אני מאחל לכולנו, שהשידור הציבורי ימשיך לשגשג ולממש את חזונו וערכיו לעוד שנים ארוכות ויזכה ליצר ולהפיק תכנים איכותיים, חשובים , ובעלי תרומה חברתית ותרבותית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה