תקשורת ומדיה

בכיר "כאן 11" נגד השר קרעי: "סכנה של ממש לתקשורת בישראל"

בהיכל התרבות בתל אביב, נערך כנס התוכן השנתי של כאן, תאגיד השידור הישראלי, שעמד כולו בסימן שנה לטבח 7 באוקטובר. במהלך האירוע, גיל עומר, יו"ר מועצת התאגיד המסיים בעוד חודשיים כהונה של 8 שנים, תקף את שר התקשורת שלמה קרעי: "ממשיך בניסיונותיו הבלתי נלאים להיטיב עם בעלי ההון ולחבל בשידור הציבורי"
מערכת ice | 
בניין התאגיד בירושלים (צילום שי אפשטיין)
בהיכל התרבות בתל אביב, נערך הבוקר (שני) כנס התוכן השנתי של כאן, תאגיד השידור הישראלי, שעמד כולו בסימן שנה לטבח 7 באוקטובר. באירוע, בהנחיית רוני קובן, הוצגו הסדרות, הסרטים והתוכניות החדשות, שיעלו באפיקי התוכן השונים של כאן, במהלך חודש אוקטובר ובחודשים הבאים.
באירוע נכחו עשרות יוצרים, מפיקים ושחקנים בהם: שי שטרן, קרן מור, רועי בר נתן, שלמה בראבא, משה אדרי, מגישי וכתבי חטיבת החדשות של התאגיד, אגם רודברג, נועה קולר, יגאל עדיקא, אורי גוטליב, מירב גרובר, אלברט אילוז ורבים נוספים.
במהלך הכנס הוצגו תכנים מתוך מוזיאון 7.10.360, המוזיאון הווירטואלי המיוחד שהקים תאגיד השידור הישראלי ובו ייאוגד כל התוכן ששידר כאן בכל הפלטפורמות על אודות הטבח, כשהוא מחולק לזירות שבהן פעל החמאס – הקיבוצים, המושבים, מסיבות הטבע והאתרים הפתוחים. בימים אלה מתורגם המוזיאון הווירטואלי גם לשפה האנגלית. עוד הוצג בכנס דגם המשחזר את מבנה משטרת שדרות, שנבנה בעבור הסרט "הקרב על משטרת שדרות", שישודר בכאן, כחלק מתכני התאגיד במלאת שנה למלחמה.
במסגרת הכנס, נערך פאנל מרכזי, "זיכרון מאוקטובר", שבו לקחו חלק זהר וגנר, במאית הסרט "רחל מאופקים" שמביא את סיפורה הלא יאמן של רחל אדרי שהצליחה בקור רוח להציל את חייה וחיי בעלה, לאחר שמחבלי חמאס פלשו לביתם, גלעד טוקטלי, במאי הסדרה "היום שלא נגמר", המתעדת דקה אחר דקה את יממת הטבח של 7 באוקטובר.
יאיר אגמון, במאי ויוצר "הטרמפיסטים", שפותח עונה חדשה עם האנשים שאיבדו את ביתם במלחמה, קרן נויבך מכאן רשת ב, עורכת ומגישת הפודקאסט "נחל עוז, המוצב שהופקר" שיעלה ב"כאן הסכתים", ויוסף אבו מדיעם, יוצר ובמאי הסרט "נפילה בשטח פתוח", שעוסק בזהות הבדואית בצל המלחמה.
במהלך האירוע הוכרז כי הסרט "מיגונית המוות – ההקלטות האחרונות", ששודר במסגרת תוכנית התחקירים "זמן אמת" עם אסף ליברמן, נבחר לעמוד במרכז מסע ההסברה הישראלי בעולם לרגל שנה למלחמה, והוא יוקרן בעצרת המרכזית של האו"ם לציון טבח 7 באוקטובר, בהשתתפות שגרירים ונציגים מכל העולם.
כנס התוכן השנתי של תאגיד השידור הישראלי (צילום: רפי דלויה)
גיל עומר, יו"ר מועצת התאגיד המסיים בעוד חודשיים כהונה של 8 שנים: "על אף הימים הקשים בהם נמצאת המדינה ולמרות ההישגים המרשימים של התאגיד, נראה ששר התקשורת (שלמה קרעי) ממשיך בעצם הימים הללו בניסיונותיו הבלתי נלאים להיטיב עם בעלי ההון ולחבל בשידור הציבורי, כשהוא משתלח בשלל הזדמנויות בתאגיד, מנהליו ועובדיו תוך האשמתם בהאשמות קשות ומופרכות".
לצערי, ההבנה כי ברוב המדינות המערביות שידור ציבורי עצמאי הוא חלק מסממני הדמוקרטיה אינה משנה לשר דבר, אולי להפך. ניסיונותיו למנות לוועדת האיתור, שתמנה את חברות וחברי המועצה הבאים, אנשים שחרטו על דגלם שנאה יוקדת לתקשורת בכלל ולשידור הציבורי בפרט, הם סכנה של ממש הן לשידור הציבורי והן לתקשורת החופשית בישראל".
כנס התוכן השנתי של תאגיד השידור הישראלי (צילום: רפי דלויה)
"מדובר במהלך מדאיג מאד שמטרתו שקופה וברורה – חיסול עצמאותו של התאגיד והכפפתו לשר. מצב שכזה עלול לשנות מהותית את התאגיד, שקם מתוקף חוק שמטרתו העיקרית והחשובה ביותר הייתה הבטחת עצמאותו והניתוק מגורמים פוליטיים, תוך הקפדה שלא תהייה להם דריסת רגל בשידוריו, בתכניו ובפיקוח עליהם. והנה יש מי שמנסה לאתגר את החוק. אני כולי תקווה כי ניסיונות אלו ייבלמו, שכן אחרת מחזירים במודע את חוליי רשות השידור והורסים הישג משמעותי כל כך".
גולן יוכפז, מנכ"ל תאגיד השידור הישראלי, כאן אמר: "התוכן שהופק בתאגיד לציון שנה למלחמה הוא תוכן שידור ציבורי ראשון במעלה, שמתעד את ישראל ברגעיה הקשים ביותר, ומתוך אהבה למקום הזה – מבקש לוודא שאסון ביטחוני וחברתי כזה לא יחזור."
טל פרייפלד, סמנכ"לית הטלוויזיה כאן: "לפני שנה נפגשנו בכנס התוכן ודיברנו על פרויקטים שצפויים לעלות לקראת 50 שנה לציון הטראומה הגדולה של מלחמת יום כיפור. לא יכולנו להעלות על דעתנו את מה שיקרה בשנה הארורה הזו. לתיעוד יש חשיבות רבה מאוד בשידור הציבורי - זה תפקידנו". 
כנס התוכן השנתי של תאגיד השידור הישראלי (צילום: רפי דלויה)
"כל הפרויקטים המוצגים כאן ישמרו וישארו לנצח בארכיון השידור הציבורי כדי שלעולם לא נשכח את אלה שהופקרו להיחטף, להיפצע, למות, את הגיבורים שהצילו את מי שרק יכלו תוך כדי הקרבה עצמית, את אלה שאחראים ואת אלה שהתגייסו רק כדי לסייע במה שאפשר כדי להקל ולנסות שיהיה פה טוב יותר. נזכור ולא נשכח והלוואי ולעולם לא עוד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה