תקשורת ומדיה

"פ*ק ישראל": היוטיובר המצליח בעולם נחשד בביצוע פשע אנטישמי מחריד

רגע לפני חג הסוכות, האקרים השתלטו על שלטי חוץ בסמוך ליישוב בו חייה קהילה יהודית גדולה, הציגו מסרים אנטישמיים וטענו שמי שעומד מאחוריהם הוא MrBeast היוטיובר המצליח ביותר בעולם  | כל הפרטים
מערכת ice | 
גל אנטישמיות בעולם (צילום יוטיוב/ Sky News Australia)
יהדות ארה"ב מונה קרוב ל-8 מיליון בני אדם שמתגוררים ברחבי המדינה. עם פרוץ המלחמה, חלה עלייה משמעותית בגילויי האנטישמיות בארה"ב. הקהילה באזור העיר שיקגו, מונה קרוב ל-300,000 יהודים והיא מהווה החמישית בגודלה באמריקה. השבוע, הקהילה חוותה אירוע אנטישמי חריג. 
נהגים שנסעו הלילה (בין רביעי לשלישי), על הכביש שמוביל אל היישוב נורת'ברוק שבפרברי שיקגו בארה"ב (בו חייה קהילה יהודית גדולה), נחרדו לגלות במהלך הנסיעה מייצג שנאה אנטישמי.

היוטיובר MrBeast והשלטים האנטישמיים, צילום: רשתות חברתיות לפי סעיף 27 א'
שני שלטי חוצות שנפרצו על ידי קבוצת האקרים, הציגו מסרים אנטישמיים כמו: "מוות לישראל" ו-"פאק ישראל" שמופיעים על רקע דגל פלסטין. בחלקם העליון של השלטים נכתב: "המודעה משולמת על ידי MrBeast ".
למי שלא מכיר MrBeast, הוא הכינוי של ג'ימי דונלדסון מי שנחשב ליוטיובר המצליח ביותר בעולם כיום. זמן קצר לאחר פרסום השלטים דונלדסון מיהר להכחיש את מעורבותו בפרשה המחרידה ואף עירב את עורכי הדין שלו, שמסרו מטעמו כי: "לאחר שנודע לנו על קיום השלט, יצרנו קשר עם עורכי הדין והרשויות לגבי אופן הסרתו באופן מיידי". 
חבר הקונגרס בראד שניידר, התייחס לאירוע ואמר: "למי שעשה את זה הייתה כוונה אנטישמית בבירור". כבר באותון היום הוא פנה לרשויות המקומיות ולחברה שבבעלותה שלט החוצות, OUTFRONT Media ודרש ממנה להסיר את המודעות הללו שהוסרו לבסוף רק ב-19:00
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה