קריירה ולימודים

הלחץ הפרו-פלסטיני נכשל: בארה"ב ממשיכים להשקיע בחברות ישראליות

מפרוץ המלחמה המחאה הפרו-פלסטינית בקמפוסים בארה"ב דורשים מקהילה האקדמית להפסיק להשקיע בחברות ישראליות. כעת, אוניברסיטת בראון אחת מהמוסדות האקדמיים היוקרתיים ביותר באמריקה הודיעה שדחתה את ההצעה בנושא ומסרה: "תפקידה של האוניברסיטה הוא לגלות, להעביר ולשמר ידע, ולא לפתור סכסוכים בינלאומיים"
מערכת ice | 
הפגנות פרו-פלסטיניות בקמפוסים בארצות הברית (צילום יוטיוב/ Al Jazeera English)
זמן קצר לאחר פרוץ המלחמה המוסדות האקדמיים בארה"ב נשטפה בקמפיינים פרו-פלסטינים, אשר התפשטו לקמפוסים בכל רחבי המדינה. בין המהלכים המרכזיים שהסטודנטים הפרו-פלסטיניים מקדמים ישנה הדרישה מהמוסדות האקדמיים  להסיר השקעות בישראל או להתנתק כלכלית מגורמים שיש להם קשרים עם התעשיות הביטחוניות הישראליות.  
אוניברסיטת בראון שממוקדמת ברוד איילנד, הייתה נתונה מזה כמה חודשים בהפגנות ולחצים שהופעלו עליה מצד הסטודנטים הפרו-פלסטיניים שדרשו ממנה להסיר את ההשקעות בחברות ישראליות. אמש (רביעי), מועצת המנהלים של האוניברסיטה הודיעה שהיא דחתה את הצעת הסטודנטים בנוגע לקשריה עם ישראל. 
ההצבעה על הנושא עוררה חשש רב בקרב הקהילה היהודית בארצות הברית, אך נשיאת האוניברסיטה, פרופסור כריסטינה פקסון, ויו"ר חבר הנאמנים, בריאן מויניהן, הודיעו כי לבראון אין השקעות ישירות בחברות שהמוחים כיוונו אליהן. "תפקידה של האוניברסיטה הוא לגלות, להעביר ולשמר ידע, ולא לפתור סכסוכים בינלאומיים," ציינה פקסון.
בין החברות שהוזכרו בהצעה היו בואינג, ג'נרל אלקטריק, מוטורולה, וולבו ואיירבוס. באוניברסיטה הדגישו כי החשיפה של בראון להשקעות אלו קטנה מכדי שתיחשב אחראית לנזק חברתי כלשהו. בניגוד למוסדות אקדמיים אחרים, כמו אוניברסיטת קולומביה ו-UCLA, שם פרצו עימותים אלימים, בבראון נשמר שקט יחסי בקמפוס.
לארגון הסטודנטים "בראון דיבסט", שדרש את ההצבעה, הייתה תגובה קשה להחלטה, והם תיארו אותה ככישלון מוסרי. "הדירקטוריון בחר להישאר שותף ברצח עם," טוענים בארגון. מעניין לציין כי בעוד בראון דחתה את ההצעה, ישנם מוסדות אחרים שכבר הסכימו לדרישות המפגינים.
סן פרנסיסקו סטייט (SFSU) הודיעה מוקדם יותר החודש על הסרת השקעות משלוש חברות ביטחוניות, כולל לוקהיד מרטין, בעקבות קשרים עם משרד הביטחון הישראלי. האוניברסיטה אף עדכנה את תיק ההשקעות שלה, המוערך ב-163 מיליון דולר, "כדי להתאים לסטנדרטים חדשים של זכויות אדם". בעוד בראון עומדת על עקרונותיה, נראה כי המאבק סביב ההשקעות במוסדות אקדמיים יימשך, עם השלכות רחבות על שיח המחלוקות בשדה האקדמי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה