בארץ

הנפתם דגל פלסטין? זה הקנס שתצטרכו לשלם

?החוק לקנסות על הנפת דגל ארגון טרור מוכן לקריאה ראשונה, יו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן: "הסתכלות על המאבק בטרור דרך המשפט הפלילי מייצרת עיוות אכיפתי. אני לא מכיר סיטואציה בה דמויות שנפלו לפשע קוראים על שמם כיכרות, אני לא מכיר שמלמדים בכיתות א' או ג' שירי הלל לרוצח או העבריין". האם תפרדו מ-10,000 שקל?
מערכת ice | 
דגלי פלסטין בהפגנה (צילום מסך פייסבוק הצל)
ועדת החוקה החלה ביום שני האחרון להכין לקריאה ראשונה את הצעת חוק המאבק בטרור שיזם ח"כ צבי ידידיה סוכות. מוצע לקבוע, בהוראת שעה למשך ארבע שנים, עבירה מנהלית שבצידה קנס מנהלי קצוב או מאסר של שלוש שנים במקרים של הנפת דגל, פרסום או הצגת סמל של ארגון טרור או של אדם שביצע עבירת רצח במסגרת מעשה טרור, וזאת ללא דרישה להוכחת הזדהות עם ארגון הטרור או עם אדם שביצע רצח.
יו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן הסביר: "הסתכלות על המאבק בטרור דרך המשפט הפלילי מייצרת עיוות אכיפתי. אני לא מכיר סיטואציה בה דמויות שנפלו לפשע קוראים על שמם כיכרות, אני לא מכיר שמלמדים בכיתות א' או ג' שירי הלל לרוצח או העבריין. הסיטואציה של הנפת הדגל ותמונת הרוצח היא לא משהו צדדי לאירוע, היא לב ליבו של האירוע. את הפשע אפשר לצמצם, להעניש ולהרתיע אבל טרור זו מלחמה של מדינה על חייה ויש להילחם בעולם אחר לחלוטין . בטרור נלחמים בדיני מלחמה".

משרד המשפטים הסביר: "הפתרון המוצע מעלה קשיים חוקתיים של ממש שעשויים לעלות כדי מניעה חוקתית בגלל רוחב ההצעה כפי שהיא מנוסחת כרגע, החלה על מגוון רחב של התנהגויות שלא צריכות להיכנס לעבירה הפלילית גם על דעת המציע עצמו", ח"כ צבי ידידיה סוכות יוזם החוק: "קנס כספי גבוה של 10,000 שקל זה דבר קל לביצוע שיסייע להפחית את  האקלים המעודד לטרור ופיגועי חקיינות".
ח"כ עאידה תומא סלימאן: "דגל העם הפלסטיני, דגל לאומי שמייצג את הלאום הפלסטיני ולא שום ארגון. כמה ראשי ממשלות ישבו תחת הדגל הזה כשעוד היה שכל לממשלות לעשות הסכמים. אני מודיעה שגם אם תחוקקו, אניף דגל פלסטין כדי לתמוך בעם שלי שנמצא תחת כיבוש ע"י המדינה שאני אזרחית בה. אם תרצו אסיר חסינות ותחקרו אותי"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה