משפט

הנפתם דגל של ארגון טרור? אתם מסתכנים בקנס

?אושר בטרומית: קנסות בגין הנפת דגל של ארגון טרור. מוצע לקבוע, בהוראת שעה למשך ארבע שנים, עבירה מנהלית שבצידה קנס מנהלי קצוב או מאסר של שלוש שנים במקרים של הנפת דגל, פרסום או הצגת סמל של ארגון טרור או של אדם שביצע עבירת רצח במסגרת מעשה טרור, וזאת ללא דרישה להוכחת הזדהות עם ארגון הטרור או  לרוצח
מערכת ice |  1
ארגון טרור פלסטיני
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק המאבק בטרור, תיקון - קנסות בגין הנפת דגל של ארגון טרור, הוראת שעה, התשפ"ג-2023 של חבר הכנסת צבי ידידיה סוכות. 50 חברי כנסת תמכו בהצעה מול 28 שהתנגדו והיא תועבר לוועדת הכנסת.
מוצע לקבוע, בהוראת שעה למשך ארבע שנים, עבירה מנהלית שבצידה קנס מנהלי קצוב או מאסר של שלוש שנים במקרים של הנפת דגל, פרסום או הצגת סמל של ארגון טרור או של אדם שביצע עבירת רצח במסגרת מעשה טרור, וזאת ללא דרישה להוכחת הזדהות עם ארגון הטרור או לאדם שביצע רצח.

בדברי ההסבר נכתב: "הסתה לטרור יוצרת אווירה אשר משפיעה על יחידים וארגונים לבצע מעשי טרור ומעניקה להם לגיטימציה. הטרור מהווה תנועה עם אידיאולוגיה, ולכן אין די במאבק משפטי וצבאי נגד מבצעיו, המערכה היא גם על הרעיונות, הלבבות והמוחות. נוכח זאת המאבק בהסתה לטרור הפך לכלי מרכזי באסטרטגיית המאבק נגד הטרור עצמו אף בזירה הבין-לאומית.
בשנים האחרונות אופי הטרור עבר שינוי מהותי. אין עוד מדובר רק בטרור מאורגן המופעל ע"י ארגון בעל מבנה אלא גם טרור יחידים הפועלים על דעת עצמם. בסוג טרור זה, המאופיין בקושי מניעתי בשל אופיו הבלתי מתוכנן, להסתה  תפקיד משמעותי אף יותר, והיא זאת שמהווה השראה ומעניקה מוטיבציה למעשי הטרור."
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    למה רק קנס ?
    אורח 05/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בנוסף לקנס לא יועסק במוסדות וגופים המתוקצבים מהמדינה או פועלים מכוח רשיון. שלילת זכות לבחור ולהיבחר.
    סגור