תקשורת ומדיה

האוסקר הישראלי יוצא לדרך: אלו המועמדים בטקס פרסי אופיר 2024

טקס פרסי אופיר מתקרב בצעדי ענק וכעת, האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה הכריזה על רשימת המועמדים בשלב הגמר, אשר חושפת את השפעת המלחמה על תעשיית הקולנוע המקומית. זו רשימת המועמדים
מערכת ice | 
טקס פרסי אופיר. יהושע ראשון משמאל (צילום יח"צ)
האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה הכריזה היום (רביעי), על רשימת המועמדים שעלו לשלב הגמר בהצבעת חברי האקדמיה לקראת טקס פרסי אופיר ה-35 במספר שיתקיים בעוד חודש בתל אביב.
לאחר הבחינה הראשונית של רשימת המועמדים והמועמדות, ניכר שאירועי המלחמה ובפרט אירועי ה-7 באוקטובר, זכו להתייחסות נרחבת בקולנוע הישראלי. כאשר, 3 מתוך חמשת הסרטים התיעודיים הקצרים (מתחת ל-60 דק') עוסקים באירועי ה-7 באוקטובר, בהם 
הסרט 'אביגיל'- על סיפורה של אביגיל עידן בת ה-3 השבויה הצעירה ביותר ששוחררה משבי החמאס במסגרת עסקת החטופים שבוצעה בסוף 2023. מאז, אביגיל אומצה על ידי קרובי משפחה והיא אף הספיקה להיפגש עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן.
'זעקות ואז שתיקה' - הסרט הדוקומנטרי שנוצר על ידי המיליארדרית היהודייה שריל סנדברג, אשר חשף את הפשעים המיניים שביצעו מחבלי החמאס. ואף הוקרן בבית הלבן לבכירי הממשל האמריקאי. 
'#נובה' - הסרט התיעודי שנוצר על ידי הבמאי דן פאר מתמקד בטבח שאירע בפסטיבל "נובה" ברעים במהלך השבת השחורה. הסרט, נוצר על ידי שילוב של קטעי וידיאו שצולמו או הוקלטו על ידי ניצולי המסיבה, אשר תיעדו את עצמם במהלך מתקפת ה-7 באוקטובר שזכה לנתוני צפייה גבוהים בשנה שעברה.
כמו כן, קטגוריית סרטי הביכורים זכתה השנה לתשומת לב משמעותית בזכות שני יוצרים חדשים ומבטיחים - היוצרת תום נשר המוכרת גם בשל היותה בתו של הבמאי המצליח אבי נשר ויוסף אבו מדיעם, מרהט, אשר זכה בכבוד להיות הבדואי הראשון שמביים סרט עלילתי ישראלי באורך מלא.
כמו כן, השחקנית הוותיקה רבקה מיכאלי, רושמת הישג חדש בקריירה שלה כאשר לראשונה היא מועמדת לזכייה בפרס השחקנית הראשית הטובה ביותר של השנה בשל השתתפותה במחזה "נעמי ונורמה" בתיאטרון הקאמרי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה