תרבות ופנאי

הקולנוע בישראל בסכנה? "הצלחה לא נמדדת על פי הכרטיסים"

בפורום הדוקומנטרי בישראל מודאגים: "לשר יש מספר טענות שאינן מדויקות ולמרות הבטחות לשינוי ותיקון הרפורמה - ולאחר שיחות רבות - בפועל הרפורמה לא תוקנה. חשוב לומר: אם הרפורמה תעבור כפי שהיא - היא תשמיד את הקולנוע התיעודי בישראל"
מערכת ice |  1
מלחמת ששת הימים (צילום shutterstock, דוד רובינגר לעמ)
אחרי ההחלטה שנלקחה בכנסת, הפורום הדוקומנטרי בישראל מגיב לראשונה לוועדה בכנסת ולרפורמת הקולנוע של שר התרבות והספורט וטוען כי אם הרפורמה תעבור כפי שהיא - היא תשמיד את הקולנוע התיעודי בישראל.
במכתב צוין: "אנו בפורום הדוקומנטרי בישראל יצאנו מוטרדים מהועדה שהתקיימה בכנסת בתאריך 31.7.24, בנושא מימון סרטים בקולנוע הישראלי. במהלך הדיון, שר התרבות והספורט מיקי זוהר, עמד על דעתו שהקריטריון הכמעט יחיד שעל בסיסו יקבע האם סרטים דוקומנטרים ראויים לתמיכה ציבורית הוא כמה כרטיסי קולנוע הם מכרו".
 



עוד הוסבר: "הצלחה של סרט דוקומנטרי אינה יכולה להימדד על פי מכירת כרטיסים. היא צריכה להימדד ע״פ קריטריונים של אימפקט ציבורי, נתוני צפיה, הנגשה לקהל מגוון, חינוך, תרומה משמעותית לתיעוד היסטורי, מטען תרבותי ואיכות אמנותית".

בפורום הדגישו: "הרפורמה שמבקש שר התרבות לבצע בתחום תקציבי הקולנוע הולכת לפגוע באופן אנוש בקולנוע התיעודי בישראל - קולנוע מצליח, מגוון, רחב, שמקבל תהודה ציבורית רחבה ומקיים בצורה הטובה ביותר את מטרות חוק הקולנוע".
עוד טענו כי "כל שקל שמושקע בקולנוע תיעודי חוזר במאות מונים לציבור הישראלי. לשר יש מספר טענות שאינן מדויקות ולמרות הבטחות לשינוי ותיקון הרפורמה - ולאחר שיחות רבות - בפועל הרפורמה לא תוקנה. חשוב לומר: אם הרפורמה תעבור כפי שהיא - היא תשמיד את הקולנוע התיעודי בישראל".
משר התרבות והספורט מיקי זוהר נמסר בתגובה: ״טענות הרווחיות המועלות על ידי הפורום הדוקומנטרי אינן רלוונטיות לסוגת הסרטים הדוקומנטריים מאחר והיא תתומרץ בנפרד ובתקציב כפול ממה שהיה נהוג עד היום. כל ניסיון להציג זאת אחרת הוא שקר מופרך שאין לו שום קשר למציאות, התיקון של השר יעשה בדיוק את ההפך, הוא יכפיל את כמות סרטי הדוקו בישראל״

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פליטת פה
    שש 08/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אז במה זה תלוי?ידוע לכולם שהצד השמאלי מרוח בחמאה אז עדיף לכוון לצד הנכון הוא לפחות נותן יותר נקודות ופרסים-כמות הכרטיסים אינה מעניינת!!!!!!
    סגור