תרבות ופנאי

מיקי זוהר: "דוד לוי עבר המון קשיים שכללו יחס לא הוגן כלפיו"

שר התרבות והספורט, מיקי זוהר בריאיון ל-ice במלאת 30 ללכתו של השר לשעבר, דוד לוי: "דוד לוי עבר המון קשיים בדרך שכללו יחס לא הוגן כלפיו אך הוא מעולם לא ויתר והמשיך בדרכו המיוחדת בהצלחה גדולה"
דוד זולדן |  1
שר התרבות והספורט, מיקי זוהר (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
הפוליטיקאי והמנהיג המזרחי הבולט דוד לוי שהלך לעולמו התפרסם גם בזכות החיקויים הנלעגים שנקשרו בשמו. הם נסבו על מוצאו ושפת האם שלו. פרדוקס? בדיחה מרה? האם מדובר בסאטירה לגיטימית או מכוערת וגזענית? תלוי את מי שואלים והיכן למקדם את המבט.
מיקי זוהר הנחשב לדור המשך של דוד לוי בכנסת ובליכוד, רשם לאחר פטירתו: "הצטערתי מאוד לשמוע על לכתו של דוד לוי, שר החוץ לשעבר מוותיקי וחלוצי הליכוד. דוד לוי היה מפורצי הדרך של כולנו, הוא עלה ממרוקו, הגיע מהפריפריה לתפקידים הבולטים בכנסת ובממשלה והיה שר חוץ מעולה. כשנכנסתי לחיים הציבוריים דוד שימש ועדיין משמש גם היום כמודל עבורי".
בריאיון ל-ice עם שר התרבות והספורט, מיקי זוהר מדבר על המורשת שהשאיר דוד לוי ובמקרה של מיקי זוהר נדמה שהמציאות מדברת בעד עצמה שהרי מדובר בדור המשך של מנהיגים צעירים שהולכים בדרכו של דוד לוי בתנועה שנמנה על ראשיה ומעצביה.
מה המורשת של דוד לוי בעיניך?
"דוד לוי היה מודל לחיקוי עבורי מעצם היותו פורץ דרך ששבר את תקרת הזכוכית של כולנו. הוא היה אדם חברתי וערכי שפעל למען המדינה מכל ליבו".
האם דוד לוי עבר מסע דה לגיטימציה בחסות הסאטירה שלעגה למוצאו שפתו ותרבותו?
"⁠דבר ידוע שדוד לוי עבר המון קשיים בדרך שכללו יחס לא הוגן כלפיו אך הוא מעולם לא ויתר והמשיך בדרכו המיוחדת בהצלחה גדולה".  
לפרויקט לזכר דוד לוי לחצו כאן 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אפסים
    אבי 07/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כן בגלל זה אתם לא יכולים בלי המלך, במיוחד המרוקים
    סגור