בארץ

צה"ל רכש טכנולוגיה מחברת זרה - חשש לפגיעה בביטחון המדינה?

אלכס קארפ, מנכ"ל חברת פלנטיר, הגיע לאחרונה לאירוע לישראל בשביל לחתום על הסכם בשווי עשרות מיליונים עם משרד הביטחון, שיכלול מכירה של מערכת מבוססת AI שתעזור לישראל במלחמה. עם זאת, עולות תהיות רבות במסגרת החשש ממסירת מידע לארגונים זרים
מערכת ice | 
בינה מלאכותית במלחמה-אילוסטרציה (צילום shutterstock, פלאש 90/ מיכאל גלעדי)
אלכס קארפ, המנכ"ל של אחת מחברות הבינה המלאכותית הגדולות בעולם "פלנטיר", הגיע לאחרונה לאירוע באוניברסיטת ת"א בשביל להשמיע את רעיונותיו על יזמות טכנולוגית. כמו כן, מטרתו העיקרית הייתה למעשה חתימה על הסכם משודרג עם משרד הביטחון, שלפיו ישראל תרכוש מהחברה מערכת מבוססת AI.
ע"פ פרסום בגלובס, המערכת אשר מכונה AIP, מסייעת בקבלת החלטות מבוססות מודיעין ויודעת לנתח מטרות אויב. היא צפויה להיכנס לידי פלנטיר הכנסות של עשרות מיליוני דולרים ולהיטיב עם המנכ"ל, אך מההסכם עולות תהיות רבות בתחום הב"מ. האם אין חשש לדליפת מידע כאשר צה"ל ישתף עם החברה זרה תכנים מודיעיניים? המידע נשמר על ענן מידע, ובכך עולה סכנה לפריצתו על ידי גורמים עויינים.
ע"פ הערכות, פלנטיר עדיין לא הצליחה להיכנס באופן מוחלט לליבת מערך המבצעים הישראלי. היא אינה עובדת עם אמ"ן, אך שותפה בעיקר בהיבטים לוגיסטיים והיבטי כוח אדם במערכת הביטחון.
אם משרד הביטחון ירצה לעבוד איתה, הוא יידרש לקחת בחשבון את הסיכונים הכרוכים בדבר. חשוב לציין כי בישראל עדיין אין חברות שמפתחות מערכות כדוגמת פלנטיר, לטענת בכיר בשוק, וזהו יתרונה. עם זאת, "קל יותר לסמוך על חברה ישראלית", אמר הבכיר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה