בארץ

באמצעות בינה מלאכותית: כך מציינים את יום השואה הבינלאומי

לכבוד יום השואה הבינלאומי, בדיור מוגן "אחוזת צהלה" החליטו להנגיש את זיכרונות ניצולי השואה דרך מידג'רני, כלי AI מתקדם ופורץ דרך. "חשבנו כיצד אפשר לשמר את הזיכרונות הקשים של דור השואה, אופן ייחודי שישמר לדורות. בימים קשים אלו, זיכרונות השואה כבר אינם נראים כה רחוקים לעם היהודי לצערנו", כך מסרו מאחוזת צהלה

מערכת ice | 
שואה בינה מלאכותית (צילום ארז רובינשטיין)
לכבוד יום השואה הבינלאומי, החל בשבוע הבא, בדיור מוגן "אחוזת צהלה" החליטו להנגיש את הזיכרונות של ניצולי השואה בדרך חדישה ועוצמתית אשר מתכתבת עם ימינו דרך "מידג'רני" - תוכנה אשר יוצרת תמונות עם דיוקים מתיאורים טקסטואליים בלבד.
ארז רובינשטיין, איש קריאייטיב ותיק ואמן AI, נכד לניצולי שואה, ישב שעות עם דיירים ניצולי שואה. שמע את סיפורי הזוועות שלהם, בדגש על זיכרון דומיננטי אחד, ואת הזיכרון הזה הפך לתמונה שנעשתה באמצעות תוכנת מידג'רני.
זאת במטרה להנגיש לצעירים של היום את זיכרונות השואה בדרך ייחודית שלא תשכח. כך למשל בתמונתה של חנה לוינגר- מחלום לסיוט: חנה והוריה הסתתרו בחדר קטן וצפוף. היא ישנה במיטה אחת עם הוריה. כך עברו עליהם הימים. לילה אחד התעוררה לקול צעקות, וכשפקחה את עיניה ראתה שלושה חיילים גרמנים, במראה מאיים כשרוביהם מופנים אליה ואל הוריה.
רותי שלזינגר, ניצולת שואה דיירת אחוזת צהלה על הפרויקט: "התמונה החזירה אותי לילדות והחייתה מחדש את הרגע עבורי. בחרתי במקצוע של אחות חדר ניתוח, ובתחילה כל פעם שראיתי דם החסרתי פעימה. זה הלך איתי במשך שנים רבות ולכן התערוכה הזאת כה משמעותית עבורי".
התערוכה תתקיים בין התאריכים 21-25.1 . אירוע הפתיחה  יהיה ביום שני ה-22.1 בשעה 11:00 בו תספר חנה לוינגר המשתתפת בתערוכה את סיפורה האישי.
התערוכה פתוחה לקהל הרחב ותתקיים  במיינדספייס רוטשילד, רוטשילד 45 תל אביב, קומה 1
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה