בעולם

בינה מלאכותית, עזה והאיום החות'י: הפורום הכלכלי בדאבוס יצא לדרך

הכינוס השנתי בשוויץ נפתח בפעם ה-54 במעמד שועי עולם, פוליטיקאים, מנכ"לים ובכירי עולם ההייטק והבנקאות. את ישראל מייצג נשיא המדינה יצחק הרצוג. על הפרק: המצב הכלכלי העולמי המאתגר, מלחמת ישראל בחמאס ועוד. בין הנוכחים: מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן, נשיא צרפת עמנואל מקרון ומייסד ומנכ"ל OpenAI סם אלטמן
מערכת ice |  1
הפורום הכלכלי בדאבוס (צילום shutterstock)
הפורום הכלכלי העולמי ה-54, שכותרתו "בנייה מחדש של האמון", ייצא אמש (שני) לדרך בעיירת הסקי השוויצרית דאבוס. הפסגה תימשך לאורך השבוע ותינעל ביום שישי. את ישראל ייצג נשיא המדינה יצחק (בוז'י) הרצוג. ראשי מדינות, ראשי החברות הגדולות בעולם, בנקאים בכירים ועוד רבים ומפורסמים ינכחו בפסגה החשובה.
על הפרק: המצב הכלכלי המאתגר בעולם, עם מלחמות באוקראינה ובעזה, בעיות הסחר בים האדום עקב התקפות החות'ים, העלייה ברמת החוב ועוד. בין ראשי המדינות הבולטים שישתתפו בוועידה, ניתן למצוא את ראש ממשלת סין לי צ'יאנג ואת נשיא צרפת עמנואל מקרון, שיהיה מנהיג ה-G7 היחיד שישתתף בוועידה בדאבוס.
 
בין משתתפי הוועידה הבולטים: נשיאת הבנק המרכזי האירופי, כריסטין לגארד, מנכ"לית קרן המטבע הבינלאומי קריסטלינה ג'ורג'יבה, נשיא הבנק העולמי אג'אי ס. באנגה ומנכ"ל ארגון הסחר העולמי, נגוזי אוקונג'ו-איוואלה. נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לא יגיע השנה לדאבוס, ומזכיר המדינה אנתוני בלינקן והיועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן ימלאו את מקומו.

 

המלחמה של ישראל בעזה והעיסוק הרב של השניים במלחמה צפוי לעמוד גם במרכזן של רבות מהפגישות שיערכו השניים בוועידה. ישראל היא לא המדינה היחידה שהמלחמה שלה תעסיק את הבאים לוועידה, המלחמה בין רוסיה לאוקראינה והמתקפה של ארה"ב ובריטניה כנגד החות'ים בתימן, שלא מפסיקים לתקוף את הספינות ששטות בנתיבי הסחר הימי בים האדום צפויים להעסיק גם את באי הוועידה.
 

בין הדיונים הרבים בפסגה בדאבוס ייערכו גם פאנלים רבים כמובן בנושא המצב הכלכלי העולמי, מציאות הריבית הגבוהה ומשיכת החוב מהסף. מלחמת רוסיה-אוקראינה הייתה בעיה בוועידה מאז 2022, נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי יציג את חזון השלום שלו בשיחת וידאו לבאי הפסגה מאוקראינה.
בנוסף אחד הנושאים החשובים בוועידה יעסוק בבינה המלאכותית. מנכ"ל OpenAI, סם אלטמן, ינאם בוועידה על טכנולוגיה בעולם סוער. וזאת לאחר שהבינה המלאכותית הייתה אחת ממגמות השוק הגדולות ביותר בשנה האחרונה. מנכ"לים ופוליטיקאים ידונו בוועידה ביתרונות  ובסיכונים  של הטכנולוגיה הזו.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הפורום הכלכלי של האלומינטי
    ניו 01/2024/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כבר כולנו יודעים
    סגור