השוק

האינפלציה בגוש היורו זינקה ל-2.9%: כיצד תשפיע על החלטת הריבית?

הנתון שהתפרסם בדצמבר בחישוב שנתי עולה על זה שנרשם בנובמבר, שעמד על 2.4%, אולם נמוך מתחזיות האנליסטים שחזו 3%. כריסטין לגארד, נשיאת הבנק האירופי המרכזי, תביא מספרים אלו בחשבון לקראת הדיונים המתקרבים
מערכת ice | 
קריסה (צילום shutterstock)
עם סיכום השנה האזרחית ובפתחה של חדשה, פורסמו נתוני האינפלציה בגוש היורו. בחודש דצמבר שיעור האינפלציה בגוש היורו קפץ ל-2.9%, בחישוב שנתי, לעומת 2.4% בנובמבר. אף על פי כן, הנתון הזה נמוך מממוצע תחזיות האנליסטים, שעמד על 3%. העלייה מגיעה לאחר שישה חודשים רצופים של ירידה בשיעור האינפלציה ב-20 מדינות גוש היורו. 
נתונים חדשים אלו אמורים לעורר דאגה במשרדה של נשיאת הבנק האירופי המרכזי כריסטין לגארד, לקראת דיוני הריבית שצפויים להתקיים בעוד כשלושה שבועות. המשקיעים צופים כי הבנק יתחיל להוריד את הריבית לפני הקיץ. עם זאת בבנק הדגישו כי סיכוני האינפלציה עדיין קיימים - בשל הלחצים משוק העבודה והסיכונים הגיאו-פוליטיים.
כאן בישראל, הוועדה המוניטרית בראשות נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון פרסמה השבוע את החלטת הריבית הראשונה לשנת 2024. בנק ישראל הוריד את הריבית ב-0.25% לרמה של 4.5%. בשוק ההון חלקו על הדרך הנכונה להתמודד בשלב הזה של הדברים עם הבזבזנות של הממשלה ועם הגירעון שצפוי להגיע השנה אפילו לרמות של 6% וזה אומר גיוסים גדולים מאוד של הממשלה בשוק ההון מה שיביא את תשואות האג"ח לרמות גבוהות, אם הריבית לא תרד בקצב מהיר יחסית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה