השוק

דירוג עשירי העולם: צוקרברג צוחק כל הדרך אל הבנק

אם נשפוט לפי השבוע הראשון לשנה האזרחית החדשה, הנתונים אינם מבשרים טובות עבור מי שממוקם בפסגת הרשימה. הונו של ברנאר ארנו, האיש השני העשיר בעולם, פוחת ב-2.6 מיליארד דולר. וורן באפט מצמצם את הפער מהמקום החמישי
מערכת ice |  3
מארק צוקרברג, ביל גייטס, ג'ף בזוס
עשירי העולם סוגרים את השבוע הראשון לשנת 2024, שמגיע לאחר שנה רווית תהפוכות. לאורך השנה האזרחית הקודמת החמישייה הראשונה הורכבה מאותם שמות קבועים בסדר מתחלף, וכך כנראה המציאות תיראה גם במהלך השנה הקרובה. המגזין הכלכלי פורבס, כהרגלו בקודש, מפרסם השבוע את דירוגו הרשמי החושף את הרשימה המלאה.
החמישייה החדשה בצמרת, כוללת את מארק צוקרברג, שבתום שבועות ארוכים הגיח לרשימה ועקף בהליכה את וורן באפט. המקום הראשון והבטוח, אילון מאסק, מנכ"ל SpaceX וטסלה, שביקר לאחרונה בישראל, הוביל מהלך תקדימי ושיגר לוויני סטארלינק שיוכלו לעמוד בתקשורת עם מכשירים סלולריים רגילים. זהו השבוע השני של ההפסד שלו, כשהונו מוערך ב-243.8 מיליארד דולר. במהלך השבוע מאסק הפסיד 372 מיליון דולר.
אחריו ברשימה, ברנאר ארנו, האיש השני העשיר בעולם, שהפסיד השבוע סכום העומד על 2.6 מיליארד דולר והונו מוערך כעת ב-185.4 מיליארד דולר. מדובר בלא פחות מהתרסקות עבור האיש שהיינו רגילים לחזות בו מעל מחוזות ה-200 מיליארד. ג'ף בזוס שומר על מקומו השלישי ברשימת עשירי העולם של מגזין פורבס. הונו האישי של מייסד ויו"ר חברת אמזון מוערך כעת ב-166.9 מיליארד דולר.
במהלך השבוע רשם בזוס הפסדים בגובה של 3.9 מיליארד דולר. לארי אליסון במקום הרביעי עם 131.7 מיליארד דולר, והוא גם היחיד מבין החמישייה שהרוויח - סכום העומד על 117 מיליון. את החמישייה סוגר מייסד ונשיא מטא מארק צוקרברג, שגלגל השבוע רווחים בגובה של 992 מיליון, ורושם הון עצמי שמוערך ב-122.9 מיליארד דולר.
וורן באפט, מנכ"ל ויו"ר ברקשייר האת'ווי, במקום השישי. הונו האישי מוערך ב-120.5 מיליארד דולר, לאחר שהפסיד בשבעת הימים האחרונים 975 מיליון דולר. אם תהיתם מי במקום השביעי, התשובה היא מייסד מיקרוסופט ביל גייטס, שהונו מוערך ב-118 מיליארד דולר. האישה העשירה בעולם פרנסואה בטנקורט מאיירס במקום ה-15, כשהונה מוערך ב-94 מיליארד דולר. הישראלית במקום הגבוה ביותר ברשימת העולם היא מרים אדלסון, שמדורגת במקום ה-43 ברשימה העולמית.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    יא עמאנה. תנו לי פיתה ושמנת ואני מסודר (ל"ת)
    חגייי 01/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    ?
    מישהו 01/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צוקרברג לא יהודי?
    סגור
  • אבל לא ישראלי
    יהודי 01/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ...
    סגור