בארץ

חרבות ברזל, היום ה-57: מטח כבד למרכז הארץ, פצוע מרסיס בחולון

הערב מסרו את הצהרותיהם רה"מ נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט באופן נפרד. רה"מ נתניהו: "אנחנו יוצרים את הלחץ הנגדי ובסוף אנחנו מקבלים את ההחלטות". שר הביטחון גלנט על חמאס: הוא מסרב להחזיר 15 נשים ו-2 ילדים. כתוצאה מכך, הנחיתי את צה"ל לחדש את האש כבר אתמול בבוקר"
מערכת ice | 
מלחמת חרבות ברזל היום ה-43 (צילום vecteezy, דובר צהל, פלאש 90/ אדיי ישראל, דנה קופל/ POOL)
אחרי שעסקת החטופים המקורית הושלמה וכשהפסקת האש הזמנית בין ישראל חמאס פקעה גם היא, היום (שבת) צה"ל המשיך בלחימה ונערך לכל תרחיש במסגרת המלחמה בעזה שנכנסה ליומה ה-57, כרגע לא אמורים לחזור חטופים נוספים גם היום.
ראש השב"כ דדי ברנע הורה לצוות המו"מ ששהה בקטאר לעזוב בשל "מבוי סתום" בעסקה מול חמאס לשחזור הפסקת האש לטובת השבת חטופים נוספים, הקטארים מודעים ומנסים עדיין למצוא מענה.

במקביל, במטה החטופים הודיעו כי סיום הפסקת האש וחזרה ללחימה מחייבת עדכון של משפחות החטופים באופן מיידי. "סכנת החיים של החטופות והחטופים היא ברורה ומיידית וכעת כבר אין ספק. החטופות והחטופים ששבו דורשים להיפגש עוד הערב עם ראש הממשלה וחברי קבינט המלחמה, יחד עם בני משפחות החטופים שנותרו מאחור. 
בני המשפחות מסרו: ״כל יום יכול להיות היום האחרון, אסור להשאיר אותם שם. אנו חוששים לגורלם של כל אחד ואחת שנותרו שם. אנו דורשים מראש הממשלה וקבינט המלחמה לפגוש אותנו עוד הערב ולספק תשובות לאן הולכים מכאן וכיצד בכוונתם להחזיר את כולם היום!״
במהלך היום נרשם ירי מאסיבי אל עבר עוטף עזה, לאחר מכן לכיוון אשקלון ולקראת השעה 16:00 עוד ירי לכיוון איזור המרכז, כאשר נשמעו אזעקות ברחובות, כפר ביל"ו, גדרה, יישובי גדרות, אשדוד והיישובים הסמוכים.
17:30 - אזעקות נשמעו בעפולה, נצרת ובשורת יישובים בעמק יזרעאל ובגליל התחתון. כעבור זמן קצר פרסם דובר צה"ל: "בהמשך להתרעה שהופעלה במרחב העמקים, מסוק קרב של צה"ל יירט כלי טיס מאויש מרחוק של צה"ל שזוהתה בו תקלה טכנית. ההתרעה על ירי רקטות וטילים הופעלה בעקבות היירוט. היירוט בוצע באופן מבוקר ואין חשש לאירוע ביטחוני".

19:30- שר הביטחון יואב גלנט את מסר הצהרתו לכלי התקשורת בנפרד מהצהרת רה"מ נתניהו ואמר: "כל הנשים וכל הילדים המצויים בידי חמאס צריכים לחזור אל ביתם ואל משפחותיהם. חמאס הפר את ההסכם. אחרי שהעביר לידינו 80 חטופים – דבר חשוב מאוד בפני עצמו – הוא מסרב להחזיר 15 נשים ו-2 ילדים. כתוצאה מכך, הנחיתי את צה"ל לחדש את האש כבר אתמול בבוקר. ראיתי את התוצאות מקרוב ביממה האחרונה. כל עוד הוא לא יחזיר אותם - נעצים את האש".

21:00- הערב מסר רה"מ נתניהו את הצהרתו לאזרחי ישראל. בעת נאומו, אמר רה"מ נתניהו כי "אנחנו בעיצומה של מלחמה קשה, כולנו נותנים גיבוי מלא לכוחותינו. מלבד זאת, ציין נתניהו כי "חמאס הפר את ההסכם", והדגיש כי הכוח נתון אצל מדינת ישראל ואף מדינה אחרת: "אנחנו יוצרים את הלחץ הנגדי ובסוף אנחנו מקבלים את ההחלטות". עוד הוסיף רה"מ נתניהו כי: "אנחנו מחויבים להשיב את הביטחון לכל אזרחי ישראל. נמשיך בלחימה עד להשגת כל המטרות".
בהמשך, נתניהו הדף את הטענות על התקציב: "30 מיליון למורות חרדיות ואנשי זק"א זה אלפית אחוז מהתקציב". בנוסף, רה"מ נתניהו התייחס לפיגוע שאירע בירושלים השבוע ואמר: "מה שקרה בפיגוע הרצחני הנורא בירושלים היה שדווקא שאזרח חמוש הוא זה שהציל והביא לתוצאה החשובה וחייל במילואים הוא דווקא זה שירה. הימצאותם של אזרחים חמושים הרבה פעמים הצילה וזה קרה עשרות פעמים ולכן אני חושב שצריך להמשיך בה, יכול להיות שנשלם על זה אחר כך". 
22:05 מטח כבד על השפלה ועל אזור המרכז: 
אזור השפלה
מזכרת בתיה
נען 
כרמי יוסף 
סתריה 
נס ציונה 
נצר סרני 
פתחיה 
ישרש 
מצליח 
יציץ 
גיבתון 
אחיסמך 
בית חשמונאי 
יד רמב''ם 
כפר ביל''ו 
קריית עקרון 
גני הדר 
גזר 
פדיה 
עזריה
בית עוזיאל 
רמות מאיר 
משמר איילון 
רחובות 
כפר בן נון 
גני יוחנן 
כפר שמואל 
אזור ירקון
נחלים 
בארות יצחק 
בני עטרות 
מזור 
רינתיה 
גמזו 
מודיעין - ישפרו סנטר 
נופך 
כפר דניאל
אזור דן
מגשימים 
22:09 שוטרי מחוז מרכז ומתנדבי איחוד ההצלה מבצעים כעת סריקות נרחבות על מנת לאתר זירות נפילה של פריטי רקטה בתחום מרחב שפלה בשלב זה לא ידוע על נפגעים או נזק.
22:26 כוחות מגן דוד אדום עדכנו כי צעיר בן 22 נפצע באורח קל מרסיס בראשו בחולון. נכון לעכשיו הצעיר בהכרה מלאה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה