בארץ

סערת יום כיפור בכיכר דיזנגוף: צפו בתיעוד העצוב מהעימותים

ינון מגל העלה תיעוד של אחד המתפללים בכיכר דיזנגוף מגיב בזעם למפגינים: "אני כל שבת בקפלן נלחם על הדמוקרטיה שלי, אז יום אחד בשנה אני עם כיפה ופתאום אני 'אתם'? מי זה אתם? אני הייטקיסט, חילוני, גר פה בתל אביב, כשאתה אומר "אתם", על מה אתה מדבר? אתה מדבר על הכיפה? על צבע העור? מי זה אתם?"
תום נחום |  1
מתפללים בכיכר דיזנגוף ביום כיפור (צילום פלאש 90/ איתי רון, shutterstock)

האירועים בהם התעמתו מתפללים עם מפגינים על רקע הפרדה מגדרית בתפילות יום הכיפורים במרחב הציבורי בכיכר דיזנגוף בתל אביב לא נעלמו מעיניו של ראש העירייה רון חולדאי שמתח ביקורת על כך שהאירוע התנהל למרות צו בית המשפט שאסר על קיומו, כאשר כעת, למרות הטענות של חולדאי נגד המתפללים, מגיש 'הפטריוטים' בערוץ 14, ינון מגל, התייחס לתיעוד ובו אחד המתפללים מגיב בזעם נגד המפגינים.

אותו מתפלל זעם וטען: "אני כל שבת בקפלן נלחם על הדמוקרטיה שלי, אז יום אחד בשנה אני עם כיפה ופתאום אני 'אתם'? מי זה אתם? אני הייטקיסט, חילוני, גר פה בתל אביב, כשאתה אומר "אתם", על מה אתה מדבר? אתה מדבר על הכיפה? על צבע העור? מי זה אתם? אני לא מכליל אדוני השמאל הנאור, מי זה אתם?".
 

 


ראש עיריית תל אביב מסר: "לצערי אתמול בערב החליטו גורמי קיצון דתיים ומשיחיים לרמוס את החלטת בית המשפט והקימו חציצה בין גברים לנשים בתפילת ערב יום כיפור. קהל של מוחים ומוחות מתושבי העיר מנעו מן התפילה להתקיים בצורה בלתי חוקית. אף פעם לא הזעיקו אותי במהלך יום כיפור בתקופתי כראש עיר. אני מבהיר בצורה ברורה- לא אתן לאופייה של העיר להשתנות. בעיר שלנו אין מקום להפרדה מגדרית במרחב הציבורי. למרות ההתראות לנושא זה החלטתי לא להכניס שוטרים כדי לא ליצור הסלמה ביום קדוש זה. זה עוד דוגמא מעציבה לפילוג בעם שלנו, אבל אין פלא כל עוד בממשלה מסרבים להגיד כי יקיימו את החלטת בג"ץ".
 


גם כוח קפלן הגיב על האירוע: "מה שראינו אתמול הוא עוד תוכנית זדונית של דתיים קנאים שניסו להפר צו בית משפט במטרה לכפות הדתה קיצונית על המרחב הציבורי החילוני בארץ. זוהי אותה חבורה שמנסה להפוך את ישראל לדיקטטורה משיחית, חבורה שממנו יוצאים שורפי תינוקות, מעודדים אותם ותומכים בהם. זהו עוד שלב בהפיכה המשטרית המתנהלת בישראל. הציבורי החילוני והליברלי לא יסבול את זה וימשיך להתקומם מולם".

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כבוד וכבודה, דם ודמים!
    ישראל1 10/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כשסביר זה תקצוב ישיבות בלבד, פלא שביבי מכבד שימוש בדגל המדינה כמחיצת הפרדה? הרי לא דרכו על הדגל כמו המצרים במוצבי התעלה ביו"כ! והרי לא יעלה על הדעת שימוש בטלית כמחיצת הפרדה! כבוד לארבעת המינים הכופרים בכבוד אנושי וקוראים לגזל צדקה: BDS – Bibi=Ben-gvir, Deri, Smertitch (לא"ב: לאומנים אלימים בכיינים!)
    סגור