תקשורת ומדיה

מגישת ערוץ 14 נשברת: "בושה, התפילה הפכה לזירת קרב"

מגישת חדשות ערוץ 14, מגי טביבי, הגיבה בכאב גדול לעימותים סביב התפילה בתל אביב ביום הכיפורים: "כשהתפילה הופכת גם היא לזירת קרב - כבר לא ברור את מי מנסים לנצח. בושה"
תום נחום |  3
מגי טביבי (צילום מסך ערוץ 14)
על רקע האירועים שהתחוללו במהלך יום הכיפורים בעקבות סערת התפילה בהפרדה בכיכר דיזנגוף, כאשר התגובות בקרב אנשי התקשורת בישראל ממשיכות לסעור, בעוד מגישת חדשות ערוץ 14, מגי טביבי, הגיבה בזעזוע עמוק לתקיפת המתפללים בכיכר דיזנגוף בתל אביב.
טביבי, שידועה ביחסה הקרוב לדת ומפרסמת מדי שבוע את הפרשנות שלה לפרשת השבוע, התייחסה לאירועים הקשים בתל אביב במהלך יום הכיפורים וכתבה בחשבון האינסטגרם שלה כך: "כשהתפילה הופכת גם היא לזירת קרב - כבר לא ברור את מי מנסים לנצח. בושה".

עוד קודם לכן, אשת התקשורת, כתבת המגזין והמגישה, מנחת "העולם הבוקר" לשעבר מירי מיכאלי, פרסמה סטורי בחשבון האינסטגרם ובו הביעה את מחאתה הנחרצת נגד החלטת ביהמ"ש למנוע מארגון "ראש יהודי" לקיים את התפילה במתכונתה, כאשר חוצצים פיזיים מפרידים בין המתפללים והמתפללות בתפילת כל נדרי.
"הבושה היא של הצועקים", כתבה מיכאלי, "ההורים שלי עלו לישראל, הישר לתל אביב אחרי שחלמו לממש את יהדותם בלי פחד. ביום הכיפורים זה מתברר שגם אחרי יותר מאלפיים שנות גלות, אין ליהודים חופש... יום כיפור עצוב". עימותים אלימים התפתחו אמש מיד עם תחילת צום יום הכיפורים בכיכר דיזנגוף בתל אביב. זאת על רקע ההפרדה המגדרית בתפילות יום הכיפורים, למרות צו בית המשפט שאסר על כך. בשבוע שעבר אסרה עיריית תל אביב על הפרדה בין נשים לגברים בתפילות הנערכות במרחב הציבורי.
 
העומדים מאחורי העימותים הם אנשי ישיבת "ראש יהודי" שמספר שנים מארגנים תפילה המונית בכיכר דיזנגוף והפעם הציבו חציצה מאולתרת בין נשים לגברים בניגוד לפסיקת בית המשפט העליון שאסר על כך. בתגובה הגיעו עשרות מפגינים למקום בזמן כניסת הצום והפרו את הסדר של הצום. אדם אחד נעצר.

"בושה, אין ליהודים חופש". תגובתה של מיכאלי (צילום: צילום מסך)
בעבר הביעה מיכאלי פעמים רבות את יחסה למגזר הדתי, כמי שגדלה בבית מסורתי: "לא מתאים לי שאם אצטלם עם כתף חשופה יהיה למגזר משהו להגיד. הקשר שלי עם הקב"ה חשוב לי יותר מהגדרות חברתיות. הילדים שלי לומדים בבית ספר מעורב דתי-חילוני, שזה בעיניי איך שכל המסגרות בארץ צריכות להיראות".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מגי המדהימה (ל"ת)
    איל 10/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    בחורה דוחה
    אביבה 09/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    תשמעי לא ברור מה מנת המשכל שלך אבל כנראה לא הרבה בכלל את ממש לא מעניינת לא עיתונאית ואין לי ספק שאת באיזה תוכנית טלוויזיה בגלל שחושבים שאת ״עוברת״ מסך עד שאת מתחילה לדבר ואז אתה מבין שאין כלום בראש יאלה שחררי אותנו ממך
    סגור
  • 1.
    מחאה נגד יהדות
    אורן 09/2023/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל המפגינים אנשי שמאל, אשר גם משתתפים במחאה. בושה שיש במדינת היהודים אנשים כאלה (הם יהודים בכלל? )
    סגור