בארץ

תושבי תל אביב נגד בן גביר: זה מטה המאבק החדש שהוקם

בעקבות אירועי יום הכיפורים האחרון ולקראת הגעתו של השר בן גביר לכיכר דיזינגוף, תושבי האזור החליטו להקים מטה מאבק שיצא נגד הדתה והפרדה מגדרית בשכונתם
מערכת ice | 
הפגנות על רקע ההפרדה המגדרית בדיזינגוף (צילום פלאש 90/ איתי רון)
לאור מאורעות ערב יום הכיפורים בו התפילה שארגן 'ראש יהודי' נסתיימה במהומה אלימה, ותוכניתו של השר איתמר בן גביר לקיים תפילה בכיכר דיזינגוף ביום חמישי הקרוב, החליטו תושבי השכונה להקים מטה מאבק שימנע לדבריהם "כניסת פרקטיקות של הדתה ורעיונות קיצוניים כמו הפרדה מגדרית לשכונתם".
המטה שהוקם בהובלת תושבי השכונה ובתמיכת תנועת 'ישראל חופשית' הפועלת כנגד כפייה דתית, מתכנן לצאת לפעילות בחמישי הקרוב בכיכר, ואף הפיצה קריאה רחבה לתושבי האזור להצטרף לפעילות חתרנית ויצירתית כנגד הגעתו.
 
‎"הארגון שלא מפספס הזדמנות לקרוע את השכונה יארח בחמישי הקרוב את בן גביר, השר בעל 53 כתבי האישום והרשעה בהסתה לגזענות", נכתב בקבוצת הפעילות של השכונה, "אנחנו, תושבי ותושבות השכונה, נקיף את כיכר הבית שלנו, נשרטט קו אדום ונזכיר ל-להט"בופובים, גזענים ומיזוגנים, שהם אינם אורחי כבוד בשכונתנו".
"אנחנו, תושבי ותושבות השכונה, נגיע כדי להגיד בקול ברור: לא ניתן לאף גוף שאינו מכבד את ערכינו הליברליים והחופשיים להשתלט על השכונה. אנחנו נגיע כדי להגן בגופנו על בני ובנות הקהילה שלנו – נשים, להט"בים, בני מיעוטים, חילוניים ודתיים. נכבד את השר המורשע בדגלי ישראל ודגלי גאווה, ברעש צלצולים, בשירת נשים עד לב השמים. ופיתות! שכנות ושכנים עם מרפסות הצופות לכיכר, אנא פנו אלינו בפרטי", חתמו המארגנים.

ממטה המאבק של תושבי דיזנגוף נמסר: "אנחנו לא בחרנו במאבק הזה אך לא נאפשר לפרובוקציות של גורמים קיצוניים לערער את אורח חיינו, או את אמונתנו בצדקת הדרך. הפרדה מגדרית היא כמו חלודה, איפה שלא עוצרים אותה היא מתפשטת, וכפי שקבע בית המשפט אין דבר כזה 'נפרד אבל שווה'. אנו נילחם כדי לשמור על כך ונמשיך להילחם בכל הכוח ולשמור על המרחב הציבורי שלנו ללא הדרה מכל סוג".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה