בארץ

מה שפספסתם השבוע בפוליטיקה: פליטת הפה של ראש המל"ל

בישראל אנחנו מוצפים בפוליטיקה מדי יום, עד כדי כך שישנן ידיעות שיכול להיות שלא שמעתם עליהן. מפליטת הפה של ראש המל"ל, דרך הציוץ המביך של ראש הממשלה ועד הדרישה של בן גביר בעקבות ההתפרעויות בדרום ת"א. כאן תקראו בכל שבוע על הידיעות הפוליטיות שאולי פספסתם, ושאתם בטוח צריכים לדעת עליהם
שחר גרשון | 
צחי הנגבי (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, מרים אלסטר, shutterstock)
צעדים בעקבות ההתפרעויות: ביום ראשון, יממה לאחר ההתפרעויות של מבקשי המקלט בדרום ת"א, התכנסה ישיבה מצומצמת בנוכחות מספר שרים. לפי n12, השר בר גביר דרש מנתניהו להעביר סל חוקים במושב החורף הקרוב של הכנסת על מנת להקשות על החיים של מבקשי המקלט מאריתריאה בארץ. בנוסף, השר בן גביר דרש פסקת התגברות מצומצמת על נושא זה, על מנת שבג"ץ לא יפסול את החוקים הללו, כפי שעשה בעבר.
פליטת הפה של ראש המל"ל: בריאיון שהעניק לתוכנית "אנשים", ראש המל"ל צחי הנגבי סיפר כי המחאה "תרמה" בצורה הגדולה ביותר לעצירת חקיקת המהפכה המשפטית. "המחאה הייתה הגורם האפקטיבי ביותר בעצירת התוכנית המקורית של הרפורמה". הנגבי אף המשיך והודה כי שמח שהחשש הגדול ביותר של המחאה מפני דיקטטורה בעקבות החקיקה לא התגשם. כאשר נשאל האם זה קרה בגלל המחאה, הנגבי השיב: "חד וחלק."
רדיפה פוליטית? יושב ראש האגודה למען הלהט"ב, הילה פאר, זומנה לאחרונה לחקירה במשטרה לאחר שאזקה את עצמה לקרונות הרכבת הקלה, כחלק מהמחאה נגד סגירת הרכבת הקלה בשבת. מספר שעות לאחר הזימון, המשטרה ביטלה את החקירה. באגודה למען הלהט"ב טוענים כי מדובר ברדיפה פוליטית של הממשלה נגד הקהילה.
הציוץ המביך של ראש הממשלה: בחשבון הטוויטר של ראש הממשלה נתניהו, התפרסם ציוץ די מוזר שהצליח לצאת בו זמנית נגד תומכי המהפכה המשטרית, וגם נגד אלה שתומכים בה. בציוץ החריג, נתניהו מכנה את המהפכה המשטרית כ"הפיכה משטרית" וכותב כי: "קצת לא נעים, אבל בכל פעם שבה אני מנסה להבין את העמדות המשפטיות של מתנגדי ההפיכה המשטרית, אני מקבל את התחושה שכל מערכת המשפט שלנו היא מגדל של ספקולציות וטפיחה עצמית על השכם שמודבקת עם מסטיקים".
בהמשך הציוץ נכתב: "עניין הוא שטיעוני תומכי ההפיכה גרועים פי מיליארד אפילו מהזוועה הזו". לשכת ראש הממשלה טוענת כי: "מדובר בטעות אנוש של עובדת מסורה שתוקנה תוך זמן קצר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה