בארץ

סקר מנדטים בוחן שתי מפלגות מימין ומשמאל: לנתניהו יש ממשלה?

סקר מנדטים חדש בוחן הקמה של שתי מפלגות חדשות, מימין ומשמאל. האחת של מתנגדי המהפכה המשפטית והשנייה מפלגת ימין ליברלית. מפלגת מתנגדי המהפכה זוכים ל12 מנדטים, מפלגת הימין החדשה זוכה ל-7
מערכת ice |  2
בנימין נתניהו, בני גנץ (צילום מסך רשת 13)
במסגרת סקר שביצע מכון המחקר דיירקט פולס עבור ערוץ 14, נבדק מה יהיו תוצאות הבחירות בתרחיש בו מוקמת מפלגה של ראשי מפלגות המחאה נגד המהפכה המשפטית ומפלגה נוספת, מפלגת ימין ליברלית חדשה.
בסקר הזה נתניהו מצליח להקים קואליציה עם 61 מנדטים לאחר סקרים רבים בתקופה האחרונה בהם לא היו בידיו מספיק מנדטים לממשלה. הליכוד בראשות נתניהו זוכה ב-29 מנדטים, המחנה הממלכתי בראשות גנץ יורדת ל-21 מנדטים ומפלגת המחאה זוכה ל-12 מנדטים, כנראה על חשבון יש עתיד של לפיד שמצטמקת ל-10 בלבד.
ש"ס עומדת על 10 מנדטים ומפלגת ימין ליברלית חדשה זוכה ל-7 מנדטים. יהדות התורה מקבלת 7 מנדטים, ישראל ביתנו עומדת על 6 וחד"ש תע"ל ורע"מ עם 5 מנדטים כל אחת. הציונות הדתית ועוצמה יהודית (לא מאוחדות) מקבלות 4 מנדטים כל אחת. 
כאמור גוש הימין מקבל 61 מנדטים, גוש המרכז שמאל עומד על 49 מנדטים ומפלגות הערבים זוכות ל-10 מנדטים ביחד. זהו סקר מסקרן במיוחד מכיוון שהוא מציג תרחיש בו קמות שתי מפלגות משני צידי המפה הפוליטית.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    חבל
    אפי 08/2023/17
    הגב לתגובה זו
    1 1
    חבל שהימין והחרדים אוכלי החינם וגנבים ומושחתים ביחד
    סגור
  • 1.
    שקר שקוף של הימין ההזוי. הכל בימין על בסיס שקרי מובהק (ל"ת)
    להציף את האמת 08/2023/10
    הגב לתגובה זו
    3 4
    סגור