בארץ

מרים פרץ על יום הזיכרון: "הפוליטיקה חייבת להישאר בחוץ"

אשת החינוך והאם השכולה אמרה שכולם "אשמים" במצב הנוכחי, בו יש יותר ויותר קריאות לפוליטיקאים לא להגיע לטקסי יום הזיכרון
מערכת ice | 
מרים פרץ (צילום מרים אלסטר פלאש 90)
על רקע המחלוקת בעם סביב המצב הפוליטי והקולות שקראו לפוליטיקאים להימנע מטקסי יום הזיכרון בשבוע הבא, אשת החינוך והאם השכולה מרים פרץ קראה בראיון ל-ynet להשאיר את הפוליטיקה מחוץ לטקסים. 
"אני שומעת ואני לא מאמינה. 25 שנה מאז נפילת בני בכורי אוריאל בלבנון אני מגיעה להר הרצל, אף פעם לא היה יום זיכרון כזה מטורף, כל כך קשה לנו. כל הדיונים האם יגיעו נציגי הממשלה? האם ידברו? זה יום זיכרון? רק בזה אנחנו עסוקים?", אמרה פרץ בדמעות. 

"אולי התבלבלנו ואנחנו יותר מדי בפרקטיקה הזאת במקום לדבר עליהם, במקום לדבר על הערכים, במקום לדבר על מה לקחנו, במקום לדבר על איך אנחנו ממשיכים את הדרך שלהם. משפחות שכולות חושבות אם לעלות לקברי ילדיהן? איפה נשמע דבר כזה? מה קרה? כולנו אשמים בסיטואציה הזו. אין פה אחד נקי. שלא יאמרו לי 'צד אחד'. כולם".
מאות משפחות שכולות פנו שבוע שעבר לאלי בן שם, יו"ר ארגון יד לבנים ואב שכול, והפצירו בו: "להוציא את הפוליטיקה" מאירועי יום הזיכרון השנה. "בני משפחות השכול רואים עכשיו בחלחלה גוברת את סערת הקרעים והשסעים מתקרבת לבתי הקברות", הבהירו המשפחות את המסר וחידדו: "פנייתנו אליך היא כואבת, אבל אינה פניה אישית אלא בשם כמה אלפי משפחות כואבות ודואגות".
"זה כמה חודשים, עם ישראל נמצא בעיצומו של מאבק ערכי ופוליטי שמדינת ישראל לא ידעה כמותו מאז ומעולם. הקרעים והשסעים בקרב הציבור הרחב מחלחלים לכל חלקה טובה, מכים שורשים בכל שעה, בכל מקום ובכל תחום". כתבו והדגישו עוד: "תפארת היצירה הישראלית שעמלו עליה דורות רבים, החל מחזונו של הוגה המדינה, דרך מבשרי הציונות ועד ימינו אנו, מאיימת להתמוטט עלינו".
עוד ציינו במכתבם כי: "בתקופה רעה זו, כשצמד המילים 'מלחמת אחים' הפך לאיום שיגרתי, אנחנו מבקשים לפנות אליכם בקריאה להוציא את הפוליטיקה מבתי הקברות, להוציא את בתי הקברות מהפוליטיקה ולמנוע בכך את המהומה שעלולה להתחולל בטקסי יום הזיכרון מעל קברי הנופלים והנופלות, הנרצחים והנרצחות. למען כבודם, אנחנו מבקשים להשמיט מכללי הטקס השנה את נאומי הפוליטיקאים, במקומם יכולים לנאום קציני צבא בכירים בפועל ובדימוס, קציני משטרה ושירותי הביטחון". יוזמי המכתב שיתפו את מיקום קבורת הנופלים מקרב משפחתם הקרובה והם מהדהדים קריאה שכבר נשמעה לאחרונה להוציא את הפוליטיקה מהטקס לפחות השנה כאשר המצב הלאומי שברירי והוויכוח סוער מתמיד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה