בארץ

קפיצת מדרגה: הרפורמה החדשה של המשרד להגנת הסביבה

רפורמה משותפת של המשרד להגנת הסביבה ומשרד האוצר ברישוי הסביבתי מתוך מטרה ליצור one stop shop בקבלת הרישיונות. השרה עידית סילמן מסרה "נמשיך בצעדים לשיפור בריאות הציבור והסביבה"
מערכת ice | 
עידית סילמן (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
רפורמת הרישוי הסביבתי המשולב של המשרד להגנת הסביבה ומשרד האוצר יוצאת לדרך. במסגרת הרפורמה יאוחדו הרישיונות המרכזיים של המשרד לרישיון אחד למשך 7-10 שנים והרישוי ייעשה לפי עקרונות האסדרה האירופיים. על פי הרפורמה, תהליכי הרישוי של המפעלים הגדולים יהיו מעמיקים, ייקחו בחשבון את כלל ההשפעות הסביבתיות, ויחייבו את המפעלים לעמוד בסטנדרטים המקובלים באירופה. רפורמה זו תוצג במטרה להיכנס לחוק ההסדרים הקרוב.
הרפורמה צפויה להביא להגדלת ההשקעות בהפחתה במקור של זיהומים ופליטות לסביבה, להניב תועלת משקית בעלויות ישירות של חצי מיליארד שקל, ועוד 2 עד 3 מיליארד שקל בעלויות עקיפות, תוך העלאת הפריון של התעשייה שתבצע השקעות סביבתיות יעילות יותר. זאת לצד קיצור זמני ההמתנה של עסקים בעשרות אחוזים.

בנוסף, הרפורמה צפויה להביא לחסכון שנתי של עשרות אחוזי בזמני ההמתנה להחלטות המשרד ולהביא לשיפור בביצועים הסביבתיים ולהפחתה של זיהומים בהיקף דומה לזה של חוק אוויר נקי, אשר על פי הערכות המשרד להגנת הסביבה הביא לתועלת משקית מצטברת של 115 מיליארד שקל בעשור בהפחתת זיהומים – בעיקר בשל ההפחתות המשמעותיות בתחנות הכוח בעקבות הרגולציה של המשרד.
על פי הרפורמה, יאחד המשרד שלושה היתרים היתר פליטה לאוויר, היתר רעלים לחומרים מסוכנים ואישור המשרד לרישיון העסק. עבור המפעלים הגדולים, הרפורמה מאחדת רישיונות ותהליכים שונים לאחד שיהיה לטווח ארוך יותר מהרישיונות הקיימים, ובכך מייצרת one stop shop עבור המפעלים, מפחיתה ביורוקרטיה ורגולציה עודפת ומייצרת ודאות ויציבות למפעלים.
השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, מסרה: "הרפורמה ברישוי סביבתי משולב שמקדמים המשרד להגנת הסביבה ומשרד האוצר היא הצעד הבא בהפחתת זיהומים וסיכונים מהתעשייה הגדולה בארץ, ואחת הרפורמות המשמעותיות לשיפור הרגולציה בישראל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה