בארץ

מירב כהן תקצה חצי מיליון להסברה במגזר הדתי על הלהט"ב

אפקט מינויו של אבי מעוז: האם החלטת השרה לשוויון חברתי לבצע את המהלך דווקא במגזר הדתי נועדה לתחוב 'אצבע בעין' ולהרגיז את הנציגים הדתיים בממשלה?
דוד זולדן |  2
מירב כהן (צילום יונתן סינדל פלאש 90)
על רקע החששות מהרפורמות של ח"כ אבי מעוז, הקואליציה היוצאת מבצעת מחטף ברגע האחרון דווקא בסוגיה שמאוד בוערת בשבוע האחרון. המשרד לשוויון חברתי יעביר חצי מיליון שקל דרך פטור ממכרז, לעמותת שב"ל עבור הסברה על להט"ב דווקא בבתי הספר הדתיים ומול אנשי תקשורת במגזר הדתי. 
האם החלטת הקואליציה היוצאת לבצע את המהלך דווקא במגזר הדתי נועדה לתחוב 'אצבע בעין' ולהרגיז את הנציגים הדתיים? ההחלטה באה בעקבות מינויו של ראש מפלגת נעם שחתם על הסכם קואליציוני עם נתניהו ויקבל סמכויות על יחידות במשרד החינוך. ח"כ אבי מעוז מעורר זעם ומקומם עליו ארגוני שמאל וזכויות אדם שחוששים מצעדיו נגד הקהילה הגאה.
המחטף של הרגע האחרון של ממשלת לפיד מתייחס למסמך 'פטור ממכרז' שהנפיק המשרד לשוויון חברתי בתחילת השבוע ובו אושר כי עמותה קטנה תקדם תכניות להט"ב לחינוך הדתי בסכום של מעל חצי מיליון שקל, כך מפרסמת עטרה גרמן באתר מקור ראשון.
מדובר בעמותת שב"ל ("שהכל ברא לכבודו")  – ארגון שמטרתו הסברה לקבלה והכלת הקשת הלהט"בית בחברה הדתית. באתר של הארגון נכתב: "רובנו שייכים לקהילות דתיות ושומרים על ההלכה".
האישור שקיבלה העמותה נועד למימון בקשה לביצוע פעילות הסברה לנותני שירות ומובילי דעה בציבור הדתי וקידום הסובלנות וההכלה בקרב הציבור הדתי על מנת לסייע ולתמוך בעורף של להט"ב בחברה הדתית, כמו מחנכים ובני משפחה.
לפי פרטי ההצעה שקיבלה את האישור, תקופת ההתקשרות נקבעה לשנתיים, עם אופציה להארכה בשנה נוספת בתקצוב של כ-720,000 שקלים של המשרד לשוויון חברתי מול תקציב דומה שתגייס העמותה. יש לציין כי מחזור הכספים השנתי של העמותה עומד על כחצי מיליון שקלים, כלומר מדובר פה בשילוש התקציב השנתי של העמותה.
מטרת הפרויקט, הוא הסברה לצוותים חינוכיים, קהילות, מוסדות ועוד בתוך המגזר הסרוג, וכן סדנאות וכינוסים המיועדים לאנשי תקשורת במגזר. מאחורי ההחלטה עומדת השרה לשוויון חברתי מירב כהן מיש עתיד.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    תם עידן הטרור הפרוגרסיבי-פמיניסטי להט"בי (ל"ת)
    יום חג 12/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    חרפה מוסרית לשטוף את המוח לילדים שלנו עם חינוך מגדרי
    שירה 12/2022/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מגיל הרך
    סגור