בארץ

המפכ''ל עונה ליועמ''שית: לא מוכרת לי חובה להתייעץ עימך בעניין"

לאחר שהיועמ''שית התערבה למפכ''ל בהחלטתו לפטר את יועמ''ש המשטרה וטענה "יש להקפיא את המצב העובדתי הקיים", כעת המפכ''ל לוי הגיב לה "בקשתך משמעה הפקעה.  לא מוכרת לי חובה בדין להיוועץ עם היועצת המשפטית לממשלה"
דורון בלוך |  2
רנ''צ דני לוי, מפכ''ל המשטרה (צילום יונתן זינדל/פלאש 90)
לאחר שהחליט להדיח את תת ניצב אלעזר כהנא מתפקיד היועץ המשפטי של משטרת ישראל, מיהרה היועצת המשפטית לממשלה לשגר מכתב לרב ניצב דניאל לוי המשמש כמפכ"ל המשטרה. גלי בהרב מיארה, היועצת המשפטית לממשלה אמרה על כך "יש להקפיא את המצב העובדתי הקיים ביחס ליועמ״ש המשטרה, ובכלל זאת להימנע מהעברתו לכל תפקיד אחר". וכעת, החליט המפכ''ל דני לוי להגיב לה על כך.
במכתב ששיגר ליועמ''שית, טען המפכ''ל לוי "ברצוני להבהיר, כי בניגוד מוחלט לאמור במכתבך, מינוי היועץ המשפטי של משטרת ישראל לתפקיד ראש חטיבת התביעות, בוצע בהליך סדור ומקצועי, בהתאם לנהלים המקובלים במשטרת ישראל ובמסגרת גאנט סדור לתפקידי רוחב בדרגת תת-ניצב. המינוי האמור, שהומלץ על ידי, התקבל במהלך דיון שיבוצים, בהשתתפות כלל חברי סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה, במסגרתו הוסכם פה אחד, כי המינוי הינו ראוי ביותר.
אוסיף ואומר כי הופתעתי לקרוא בתקשורת וברשתות החברתיות, כי יועמ''ש המשטרה "הודח" על ידי, חרף העובדה שבשיחתנו, בסמוך לסיום דיון השיבוצים שהתקיים ביום 22.10.24, הבהרתי באופן שאינו משתמע לשתי פנים כי אין מדובר בהדחה, אלא במינוי שנעשה כדין ובכפוף לנהלי המשטרה והנחיות אגף משאבי אנוש".
עוד הוסיף לפרט על כך שהצעד נעשה באופן מקצועי , והבהיר "בכל הכבוד, לא מוכרת לי חובה בדין להיוועץ עם היועצת המשפטית לממשלה, טרם מינוי קצין בכיר בארגון לתפקיד רוחב, וודאי טרם דיון ספ''כ המשטרה, המכיר היטב את מפת הצרכים הארגוניים. גם לו היה נוהג כאמור, הרי שאינו חל במקרה הנדון, לאור כך שאין המדובר במינוי היועץ המשפטי למשטרה, אלא בוויסות לתפקיד רוחב, כראש חטיבת התביעות, שהינו תפקיד משפטי מקצועי".
לבסוף אמר "בקשתך כאמור, משמעה הפקעה, הלכה למעשה, של סמכות ספ''כ הארגון אשר בראשותי, לבחון ולהמליץ בפני השר לביטחון לאומי על מינויים ושיבוצים בכירים ומעבירה אותם לידי גורם חיצוני, שאינו מצוי בצרכים של ארגון ביטחוני, בוודאי בעת מלחמה, וזאת כאמור, ללא עיגון בדין. אני משוכנע כי המינוי האמור יתרום רבות לארגון ולשירות הציבורי, ומצפה להמשך שיתוף פעולה מלא בין הגורמים השונים למען משטרת ישראל וביטחון אזרחי המדינה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מעריץ את הבחור. סוף סוף מישהו מעמיד את פורעת החוק במקום
    מסביר פנים 10/2024/23
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לא מוקנית לה שום סמכות בשום חוק להתערב בכל מהלך של הממשלה ומוסדותיה. פורעת כל חוק ועול. את יועצת לממשלה. תייעצי!
    סגור
  • 1.
    בלודינית טיפשה
    בבון ימני 10/2024/23
    הגב לתגובה זו
    0 1
    נראה לי שהבלונד שלה זה מהתחמוצת של השתן שעלה לראש מיום שנחש המשקפיים מינה אותה. איפה הוא מצא אותה? מה יש לה עליו שהוא לא רוצה שהיא תגלה? אחת ״שאין לה ניסיון בתחום הפלילי״.. כך התבטא שופט בכיר לשעבר.
    סגור