בארץ

"אין לייקים, רק ילדים שנרצחים": רצח בכפר קאסם. ואיפה בן גביר?

ילדה כבת 10 וקרובת משפחתה נרצחו בכפר קאסם, והשר לבטחון לאומי איתמר בן גביר לא הגיב לאירוע, דבר ששעורר ביקורת מצד ח''כים באופוזיציה. ח''כ מיקי לוי: "בכל תולדות המדינה לא היה שר כל כך מוג לב, ילדותי, קפריזי וחסר הבנה מוחלטת של תפקידו, כמו בן גביר"
דורון בלוך |  1
איתמר בן גביר (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג)
הלילה, בין שני לשלישי, בבית בכפר קאסם סהאם מוסראטי בת העשר, וקרובת משפחתה מי עיסא בת ה29, נרצחו ביריות, וכן אחיה של הילדה בן ה17 נפצע אנושות. באירוע היורים התחזן לשוטרים, והגיעו לבית בו שהו השלושה וירו בהם. זאת כאשר מהמשטרה נמסר לאחר האירוע כי מסתמן ומדובר "כפלילי בשל ריב חמולות ברחוב הערבי".
אך בעקבות האירוע הקשה, מי שבולט בהיעדר תגובתו לעניין, הוא השר לבטחון לאומי איתמר בן גביר, האמון על הנושא. דבר שעורר כנגדו ביקורת חריפה מצד ח''כים באופוזיציה. ח''כ מיקי לוי (יש עתיד) שבעבר כיהן גם בתפקידים בכירים במשטרה, ציטט את דבריו דבריו של בן גביר משנת 2022 על הנושא, ותקף אותו על כך.
בפוסט שפרסם בן גביר לפני כשנתיים, כתב "רצח של אם ובתה, רצח של עיתונאי, כל זה רק ביומיים האחרונים בחברה הערבית. המשטרה חייבת להגן על האזרחים, יש להכנס לישובים, להחרים את כלי הנשק ולתת ביטחון לתושבים. השתיקה של מנהיגי הציבור הערבי רועמת. במקום בו הפשע שולט ואין משילות, צומח גם הטרור הרצחני המאיים על עצם קיום ישראל".
על כך כתב היום ח''כ מיקי לוי בחשבון ה-X שלו 191 נרצחים בחברה הערבית מתחילת השנה, פי שניים מתקופתו של בר לב אליו בן גביר בא בטענות. בכל תולדות המדינה לא היה שר כל כך מוג לב, ילדותי, קפריזי וחסר הבנה מוחלטת של תפקידו, כמו בן גביר. השר העבריין הזה הוא חסר אחריות וסכנה מהלכת לסדר הציבורי ולבניית כוחה ולתפקודה המקצועי של המשטרה".

גם ח''כ עופר כסיף תקף את השר בן גביר על כך ואמר "בכל מדינה מתוקנת היה שר האשפתות הזה נזרק לכל הרוחות, אבל כאן דם ערבי הוא הפקר, ומי שאחראי על שפיכתו - גיבור. זוהי מדיניות מכוונת של הפקרה שמטרתה הטלת טרור על החברה הפלסטינית בישראל עד כדי פירוקה". גם ח''כ נאור שירי מתח ביקורת על בן גביר, ואמר זו לא קולומביה של פאבלו אסקובר. זו ישראל של בן גביר. ולא, בן גביר לא הגיע לזירה, אין שם לייקים. אלו רק ילדים שנרצחים".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בן גביר רקד בכנס בעזה (ל"ת)
    מבקר המדינה 10/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור