בארץ

דרמה במשטרה - גלי בהרב מיארה נגד המפכ"ל: "מהלך חסר תקדים"

לאחר שהחליט להדיח את תת ניצב אלעזר כהנא מתפקיד היועץ המשפטי של משטרת ישראל, מיהרה היועצת המשפטית לממשלה לשגר מכתב לרב ניצב דניאל לוי המשמש כמפכ"ל המשטרה. גלי בהרב מיארה, היועצת המשפטית לממשלה: "יש להקפיא את המצב העובדתי הקיים ביחס ליועמ״ש המשטרה, ובכלל זאת להימנע מהעברתו לכל תפקיד אחר"
מערכת ice | 
גלי בהרב-מיארה (צילום פלאש 90/ מרים אלסטר)
רב ניצב דניאל לוי, מפכ״ל המשטרה, עורר את זעמה של היועצת המשפטית לממשלה בעקבות החלטתו להדיח את תנ"צ אלעזר כהנא, היועץ המשפטי של משטרת ישראל. במכתב ששיגרה גלי בהרב מיארה לרב ניצב דניאל לוי, כתבה היועצת המשפטית לממשלה כי מדובר במהלך "חסר תקדים". 
בתחילת המכתב, הציגה היועצת המשפטית לממשלה את החלטתו של רב ניצב דניאל לוי וכתבה: "היום הודעת כי היועץ המשפטי של המשטרה, תנ״צ אלעזר כהנא, יסיים את תפקידו ויעבור לתפקיד אחר בארגון. זאת, בהליך בזק ובניגוד לרצון הקצין. בנסיבות העניין דומה כי מדובר בהדחה של יועמ"ש משטרת ישראל ממילוי תפקידו, ללא כל עילה המצדיקה זאת. קצין בכיר, מוערך ומנוסה הממלא תפקיד חשוב ורגיש במיוחד".
היועצת המשפטית לממשלה המשיכה למתוח ביקורת חריפה על החלטתו הדרמטית של רב ניצב דניאל לוי המשמש כמפכ"ל המשטרה לפטר את היועץ המשפטי של משטרת ישראל. "יועמ"ש המשטרה הוא שומר סף פנים ארגוני ואמון על הטיפול במכלול ההיבטים המשפטיים בעבודת המשטרה, בהם גם היבטים רוחביים, משמעותיים ורגישים, כמו המחאות המתקיימות ברחבי הארץ ונושא טוהר המידות והמינויים במשטרה".
עוד כתבה גלי בהרב מיארה לרב ניצב דניאל לוי: "מטעם זה, על מנת להבטיח את העצמאות המקצועית של היועצים המשפטיים ואת יכולתם למלא את תפקידם כשומרי סף, מינוי או סיום כהונה של יועצים משפטיים בארגונים שונים לרבות המשטרה, נעשים בהיוועצות עם היועצת המשפטית לממשלה, לה הם כפופים מבחינה מקצועית. מהלך כזה של הדחה בפועל של יועץ משפטי, בהליך בזק כמתואר, וללא מעורבות של היועצת המשפטית לממשלה, הוא חסר תקדים".
בתום המכתב, ציינה היועצת המשפטית לממשלה כי לאחר שיחה משותפת, סוכם שיועץ המשפטי של המשטרה לא יועבר מתפקידו עד שהשניים יקיימו פגישה מסודרת בעניין. בעקבות כך, הודיעה בהרב מיארה בפני מפכ"ל המשטרה, על הקפאת הליך ההדחה של היועץ המשפטי של משטרת ישראל. 
"חרף זאת הודעת לארגון, לאחר שיחתנו והסיכום האמור, על החלטתך להעביר את יועמ״ש המשטרה מתפקידו. אשר על כן, ועד לבירור חוקיות המהלך החריג שמוטלת בספק, יש להקפיא את המצב העובדתי הקיים ביחס ליועמ״ש המשטרה, ובכלל זאת להימנע מהעברתו לכל תפקיד אחר. אין לקדם העברה זו, לרבות על דרך של פנייה לקבלת אישור המשרד לביטחון לאומי", כך כתבה בהרב מיארה במכתב לרב ניצב דניאל לוי. 
על פי אתר "הארץ", תת ניצב אלעזר כהנא קיבל הודעה מלשכת המפכ"ל על הדחתו מהתפקיד הבכיר ונמסר לו שהוחלט למנותו לראש חטיבת התביעות במשטרה, תפקיד שלא היה מועמד אליו. כזכור, היועץ המשפטי של המשטרה הביע את התנגדותו למהלך של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, לקדם את רפ"ק מאיר סוויסה, הקצין המשטרה שהשליך רימון על מפגינים. לדבריו, ההחלטה לקדם את סוויסה לדרגת סגן ניצב מנוגדת לדין.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה