משפט

סערת חוק הגיוס עולה שלב: גלי בהרב מיארה בהודעה דרמטית לממשלה

על פי ההודעה שפרסמה היועצת המשפטית, כתוצאה מפסק הדין בעניין חוק הגיוס, הממשלה לא רשאית לסבסד את לימודיהם של מי שחבים בגיוס ואינם מתגייסים | כל הפרטים
מערכת ice | 
גלי בהרב-מיארה (צילום פלאש 90/ מרים אלסטר)
סערת חוק הגיוס עולה שוב לכותרות. לאחר המכתב ששיגרו תנועות "אחים ואחיות לנשק" ו"אימהות בחזית" לשר הביטחון, לרמטכ"ל וליועצת המשפטית לממשלה בנוגע לחוק הגיוס, גלי בהרב מיארה מפרסמת הודעה דרמטית במיוחד. 
על פי ההודעה שפורסמה מטעמה לממשלת הימין, בראשה עומד רה"מ בנימין נתניהו, מציינת היועצת המשפטית לממשלה כי כתוצאה מפסק הדין בעניין חוק הגיוס, הממשלה לא רשאית לסבסד את לימודיהם של מי שחבים בגיוס ואינם מתגייסים.
לדבריה, יואב בן צור, המשמש כשר העבודה, אינו מאפשר לכלל המשפחות הזכאיות לסבסוד לקבל  את הסבסוד השנתי שהן זכאיות לו, כדי לכפות מציאת פתרון שיאפשר סבסוד גם של משפחות תלמידי ישיבות חייבי גיוס. התנהלות זו אינה כדין. 
"לא ניתן למנוע זכאות לסבסוד של כלל האוכלוסייה הזכאית רק כדי לכפות פתרון שיאפשר לסבסד את משפחות תלמידי הישיבות חייבי הגיוס שאינם זכאיות לסבסוד כתוצאה של פסק הדין, המהוות מיעוט המשפחות הזכאיות ביחס לכלל הציבור", כך נמסר מטעם היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה.
 "על רקע האמור, מוצע כי ייקבע דיון בעתירות בפני בית המשפט הנכבד בהקדם אפשרי. זאת, בשל הפגיעה הקשה בכלל הציבור, הזכאי לקבלת סבסוד למעונות היום מכוח מבחני התמיכה  הכלליים; ואשר בשל אי פרסום מבחני התמיכה אינו מקבל סבסוד וכתוצאה מכך נאלץ לשלם  שכר לימוד מלא למעונות היום בסכומים שעשויים להגיע לסך של כ- 3,000 ש"ח לילד מידי חודש", כך הגיבה גלי בהרב מיארה בתשובתה לבית המשפט העליון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה