בארץ

"אפליה פסולה בין דם לדם": המכתב שנשלח לגלנט, הלוי ובהרב מיארה

תנועות "אחים ואחיות לנשק" ו"אימהות בחזית" פונות ליועמ"שית, לשר הביטחון ולרמטכ"ל בדרישה לאכוף את החוק ולגייס את תלמידי הישיבות. במכתב ששיגרו התנועות לשלושת הבכירים, נכתב: "מצב זה מהווה הפרה וביזיון פסק הדין, אפליה פסולה בין דם לדם וחתירה תחת יסודות קיומו של צה״ל כצבא העם"

מערכת ice | 
גלנט והרצי הלוי (צילום Yonatan Sindel/Flash90)
במכתב שיצא הבוקר (רביעי), פנו תנועות "אחים ואחיות לנשק" ו"אימהות בחזית" ליועצת המשפטית לממשלה, לשר הביטחון ולרמטכ״ל, בדרישה שאלה ינמקו תוך עשרה ימים מדוע אינם מממשים את הנחיית בג״ץ להוציא צווי גיוס לחרדים.  
במכתבן, מסבירות התנועות כי בחלוף קרוב ל-4 חודשים מאז פסיקתו המפורשת של בית המשפט העליון בבג"ץ, המחייבת את גיוסם של המלש"בים החרדים בהתאם למצב הנורמטיבי הנוכחי, טרם נשלחו צווי גיוס למלש"בים אלו החייבים בגיוס, זאת למעט 2,000 צווים ראשונים (ולא צווי גיוס) שנשלחו במהלך הקיץ החולף לחרדים, אשר מתוכם על פי הפרסומים אחוז ההתייצבות עמד על 10% בלבד.
על פי טענת תנועות "אחים ואחיות לנשק" ו"אימהות בחזית", מצב זה מהווה הפרה וביזיון פסק הדין, אפליה פסולה בין דם לדם וחתירה תחת יסודות קיומו של צה״ל כצבא העם. בעקבות כך, דורשות התנועות כי הנמענים יודיעו תוך 10 ימים כי בכוונתם לפעול ללא כל דיחוי נוסף לגיוסם של כלל המלש"בים החרדים המחוייבים בגיוס על פי דין.
 לצד זאת, ציינו התנועות, אשר מיוצגות בהליך על ידי עורכי הדין טומי מנור ממשרד נשיץ, ברנדיס, אמיר ושות' ודפנה הולך לכנר, פרט חשוב בפני היועצת המשפטית לממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל. "היה ולא תעשו כן, יפעלו מרשותינו לאכיפת פסק הדין בכל דרך חוקית העומדת לרשותם, לרבות על דרך הגשת עתירה לבג"ץ ו/או הצטרפות לעתירה הקיימת", כך כתבו תנועות "אחים לנשק" ו"אימהות בחזית" במכתב.     

                                                                      
מתנועת "אחים ואחיות לנשק" נמסר: ״צה״ל מתוח לקצה כבר למעלה משנה, הרמטכ״ל אומר בקולו שחסרות לו שלוש אוגדות ומרבית אנשי המילואים כבר ביצעו למעלה מ-250 ימים. במציאות הבלתי נסבלת הזו הציבור המשרת לא יסבול את המשך השתמטותם של עשרות אלפי צעירים בריאים ואת ההתעלמות המופגנת מפסיקת בג"ץ בנושא״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה