בארץ

הדיון בבג''ץ בעתירות לגיוס חרדים החל - והתגובות זועמות

הבוקר (ראשון) החל מהשעה תשע וחצי בבוקר יחלו הדיונים בבג''ץ על עתירות שהוגשו בנושא גיוס חרדים לצה''ל, רשימת העותרים,  והרכב השופטים. ליברמן: פגיעה אנושה במוטיבציה .יאיר גולן: יריקה בפרצוף הלוחמים
דורון בלוך | 
גיוס חרדים-אילוסטרציה (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
היום בבוקר ( ראשון)  החל מהשעה תשע וחצי מתקיים בבית הדין הגבוה לצדק דיון בעתירות שהוגשו בעניין גיוס תלמידי הישיבות ומימון המוסדות התורניים. בין העותרים נמצאים התנועה לאיכות השלטון בישראל, אחים לנשק, התנועה הדמוקרטית האזרחית, איילת השחר סיידוף, פורום איילון לזכויות אדם זכויות חברתיות וצמיחה שוויונית, ומשמר הדמוקרטיה הישראלית.
הדיון יתנהל בהרכב של תשעה שופטים, כאשר הרכב השופטים בדיון זה הינו: ממלא מקום נשיא בית המשפט העליון השופט עוזי פוגלמן, השופט יצחק עמית, השןפט נעם סולברג, השופטת דפנה ברק עוז, השופט דוד מינץ, השופטת יעל וילנר, השופט עופר גרוסקופף, השופט אלכס שטיין, והשופטת גילה כנפי שטייניץ.
חבר הכנסת אביגדור ליברמן ממפלגת ישראל ביתנו פרסם התייחסות לדיון זה בחשבון ה-x שלו, וכתב: ''היום יתקיים דיון בבג״ץ על חוק האי גיוס של חלק מהאוכלוסייה במדינת ישראל. במקום לחוקק חוק גיוס חובה לכולם, ממשלת ישראל מקדמת חוק אי גיוס ובמקביל מתכוונת להטיל עוד מעמסה על חיילי המילואים ולהעלות להם את השירות השנתי ל-90 ימים. במידה והממשלה תעביר את החוק, זאת תהיה פגיעה אנושה במוטיבציה של חיילי המילואים ובכל המשרתים בסדיר ובקבע גם יחד.''
 
יו''ר מפלגת העבודה החדש יאיר גולן מסר על הדיון: ''התעוזה של ממשלת המחדל להמשיך לקדם את חוק ההשתמטות היא יריקה בפרצופם של הלוחמות והלוחמים.
צריך להגיד את זה בצורה הכי ברורה שאפשר, שיוויון בנטל הוא לא סיסמה, הוא צו השעה. הצרכים הביטחוניים, הכלכליים והחברתים של ישראל לא יכולים להשאיר את החברה החרדית הצומחת בשולי המגרש הלאומי.
הימים בהם עסקנים פוליטיים מנסים למנוע את גיוסם של בני הישיבות ועוד לזכות על כך בתקציבים הסתיים. מי שלא תורם לא מתוקצב.
ישראל נמצאת בשעתה הקשה ביותר, צרכי הגיוס הכרחיים מתמיד ולצעירי החברה החרדית יש הזדמנות לבחור ולהיות חלק ממגיני הארץ ומשקמיה.
אחיי החרדים, אנחנו צריכים אתכם איתנו. למען בטחון ישראל, ולמען הלכידות שלנו כחברה.''
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה