בארץ

גלי בהרב מיארה חוטפת: "פגיעה חמורה בציבור ההורים של ילדי המעונות"

יואב בן צור, שר העבודה, שיגר מכתב ליועצת המשפטית לממשלה, עו״ד גלי בהרב מיארה, בו הוא דרש ממנה לעצור את "מסע הפגיעה המתמשך בעשרות אלפי המשפחות ופעוטות חסרי ישע"
מערכת ice | 
גלי בהרב-מיארה (צילום פלאש 90/ מרים אלסטר)
יואב בן צור, שר העבודה, שיגר הבוקר (רביעי) מכתב ליועצת המשפטית לממשלה, עו״ד גלי בהרב מיארה, בו הוא דרש ממנה לאלתר לעצור את "מסע הפגיעה המתמשך בעשרות אלפי המשפחות ופעוטות חסרי ישע".
במכתבו, מציין השר בן צור כי הוראתה של בהרב מיארה, אשר תורחב בהמשך, היא "לא חוקית" ונגד החלטת הממשלה ומדיניותו. לטענתו, בהרב מיארה הנחתה את היועצת במשרד העבודה לא לחתום על פרסום מבחני התמיכה ובכך למנוע מעשרות אלפי הורים זכאות לסבסוד תוך פגיעה אנושה ברווחת אותן משפחות אשר כורעות תחת הנטל הכלכלי הכבד ימים ספורים קודם החגים.
במכתב, השר יואב בן צור פרש בפני היועצת המשפטית את הסדר החוקי והמשפטי במדינת ישראל: ״החלטות ממשלה מחייבות את כל שרי הממשלה ואת משרדיה ואת כל הפקידים לרבות הפקידות הבכירה ולרבות אותך כיועצת משפטית לממשלה. 
בנסיבות אלו, ההנחיה שהעברת ליועצת המשפטית ולחשב הכללי של משרדי שלא לחתום על מבחני התמיכה שנקבעו ואושרו בהחלטת ממשלה, כמו גם פנייתך שבסימוכין המורה לי שלא לציית להחלטת הממשלה, הינה הנחייה נעדרת סמכות החותרת תחת יסודותיו הדמוקרטיים של השלטון בישראל".
השר בן צור הוכיח את טענתו על ידי ציטוט מפסיקת כב' נשיאת ביהמ״ש דאז ד' ביניש בבג״ץ 4646/08 יואל לביא נ' ראש הממשלה. ״הצבת מחסום מראש בפני הרשות המוסמכת בנסיבות בהן קיימת מניעה משפטית לקבלת החלטה או לעשיית מעשה, ראוי שתתבצע בדרך של מתן חוות-דעת משפטית הקובעת כי ההחלטה או המעשה הינם בלתי חוקיים או אסורים לפי דין.
חוות-דעת משפטית זו תונח בפני הגוף המוסמך, ותחייב אותו בקבלת ההחלטה שהסמכות לה מסורה בידיו. ככלל, החובה והאחריות לפעול בהתאם לחוות-הדעת האמורה מוטלת על הרשות המוסמכת, ואל ליועץ המשפטי לאכוף בעצמו את חוות דעתו שניתנה בכובעו הייעוצי – פרשני", לשון המכתב.
לסיום, ציין בן צור בפני היועצת המשפטית גלי בהרב מיארה: ״ברור ומחוור כי כאמור, החלטת הממשלה מחייבת אותי ואת כל הדרגים המקצועיים, והחלטתך לסכל את מימושה מהווה פגיעה חמורה בציבור ההורים של ילדי המעונות והמשפחתונים. הואיל וכן, אבקש להורות ליועצת המשפטית של משרדי לחתום לאלתר על מבחני התמיכה בהתאם להחלטת הממשלה, ובכך יתאפשר לפרסם את מבחני התמיכה כבר היום".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה