בארץ

שירות החובה יוארך ל-36 חודשים - בצל המחאות נגד חוק הגיוס

הקבינט המדיני-ביטחוני אישר כי במשך שמונה השנים הבאות ישרתו המגיעים לגיל 18 שלוש שנים במדי צה"ל. לאור המחסור הגובר בחיילים בצל המלחמה, ההצעה תובא לשולחן הממשלה ביום ראשון ותכנס לתוקף מיידית. המתווה הוסכם על ידי שר הביטחון יואב גלנט ושר האוצר בצלאל סמוטריץ'
מערכת ice | 
כוחות צה"ל בגבול לבנון וגבול עזה (צילום פלאש 90/ אייל מרגולין, אורן בן חקון)
הקבינט המדיני-ביטחוני אישר הבוקר (שישי) את הארכת שירות החובה לחיילים ל-36 חודשים 8 השנים הבאות, וההחלטה תובא להצבעה בישיבת הממשלה הקרובה שתיערך ביום ראשון. הישיבה נערכה בהתייעצות עם אנשי המקצוע של משרדי הביטחון והאוצר, ובסיומה שר הביטחון יואב גלנט ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' הגיעו להסכמה על המתווה.
הוראת השעה תחול על החיילים הסדירים המשרתים כעת וכן למחזורי הגיוס של חמש השנים הבאות, כך שחיילים קרביים ישרתו למשך שלוש שנים, בשמונה השנים הקרובות. בנוסף, בתום הוראת השעה, תחזור תקופת שירות הסדיר ל-32 חודשים ובמערכת הביטחון יוכלו לקצר את השירות לחיילים שלא ישרתו כלוחמים.
משך השירות אמור היה להתקצר בחודשיים ל-30 חודשים, אלא שבעקבות המלחמה דרשו בצה"ל להאריך את השירות בחזרה ל-36 חודשים, לאור המחסור הגובר בחיילים. הארכת שירות החיילים הסדירים תובא לשולחן הממשלה בזמן שרוב החרדים בגיל גיוס עדיין פטורים ממנו, ועל רקע אישורו של חוק הגיוס שקומם עליו רבים בציבור הישראלי. 
מאוחר יותר, בג"צ קבע אפוא כי למדינה אין סמכות להורות על הימנעות מגיוס בני ישיבות ולפיכך היועמ"שית גלי בהרב-מיארה למערכת הביטחון לפעול מיד לגיוס 3,000 בני ישיבות, ובעקבות זאת לעצור את התקצוב לאלה שאינם נענים לפסיקת בית המשפט. אם לא יהיו שינויים, חוק הארכת שירות החובה ינוסח ויובא לאישור בישיבת הממשלה ביום ראשון הקרוב.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה