בארץ

סמוטריץ': "רק ממשל צבאי בעזה יאפשר לצה"ל למנוע את חזרת חמאס"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר על שחרור מנהל ביה''ח שיפא "שערוריה וכישלון גדול", וקרא לממשל צבאי ברצועת עזה "רק ממשל צבאי בעזה יאפשר לצה"ל לכבוש ולהשתלט על השטח ולמנוע את חזרת חמאס ושיקום כוחו". 
דורון בלוך | 
בצלאל סמוטריץ (צילום shutterstock, דובר צהל, פלאש 90/ חיים גולדבאג)
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' התייחס היום בפתח ישיבת הסיעה למצב הבטחוני, שם אמר: "השחרור היום של מנהל מפקדת הטרור המכונה בית החולים שיפא יחד עם עשרות מחבלים נוספים הוא שערוריה וכישלון גדול".
"פניתי לראש הממשלה בדרישה לערוך תחקיר מיידי על המחדל הזה ולדרוש תשובות מכל האחראים ללא יוצא מן הכלל במטרה להבטיח שדבר מהסוג הזה לא יקרה שוב" סיפר סמוטריץ' "ואבקש שמסקנות התחקיר יוצגו לקבינט עוד השבוע כולל נקיטת צעדים כלפי האחראים למחדל". עוד הוסיף לומר "גם אם לצה"ל יש ביקורת מוצדקת על שב"ס שלא פותר את משבר הכליאה זה עדיין לא מצדיק את השחרור הזה. שחרור שפוגע ביעדי המלחמה, במשימה העליונה של שחרור החטופים ומעביר מסר של חולשה לאויבינו".
ביום חמישי האחרון עברה בקבינט הצעתי להטלת סנקציות קשות כלפי הרשות הפלסטינית ובכיריה כולל סנקציות כלכליות, הגבלת תנועה, ושלילת אישורי VIP לבכירי הרשות כתגובה לפעילות שמנהלת הרש"פ כנגד מדינת ישראל – ומתן סמכויות אכיפה בשטחי B בדגש על אכיפה כנגד הבניה הבלתי חוקית הערבית בשמורה ההסכמית במזרח גוש עציון.
על הסדרת חמשת היישובים בשבוע שעבר אמר: "על כל מדינה שתכיר באופן חד צדדי במדינה פלסטינית אנחנו נקים ישוב חדש ובכך נביא לגניזת הרעיון ההזוי של הקמת מדינה פלסטינית שתסכן את קיומה של מדינת ישראל".
עוד הוסיף לומר כי "אנחנו רואים שגם בצרפת ובאירופה מתחילים להתעורר ולהבין את הסכנה באסלאם הקיצוני שמסכן את העולם החופשי כולו. בנוסף אני רוצה לברך את הנשיא לשעבר טראמפ שבמסגרת העימות עם ביידן סירב להצהיר את על תמיכה במדינה פלסטינית. אין לי ספק שאם ישראל תעמוד על שלה, תוריד את המדינה הפלסטינית מסדר היום ותחיל ריבונות - העולם יכיר ויתמוך בכך. זה צודק, זה מוסרי וזה חיוני לביטחון ישראל".
על מצב המלחמה בעזה אמר השר סמוטריץ' "אנחנו שומעים דיווחים בתקשורת על כך שצה"ל נערך לקראת סיום המלחמה ומעבר לשלב ג' של פשיטות נקודתיות. צה"ל הגיע להישגים גדולים בפגיעה בחמאס ובתשתיות הטרור אך עבודה רבה עוד לפנינו, לא נעצור את המלחמה עד לעמידה בכל מטרות המלחמה של השמדת חמאס והשבת כל החטופים, הגיע הזמן גם לקחת אחריות על חלוקת הסיוע ההומניטרי כדי שלא יגיע לחמאס, רק ממשל צבאי בעזה יאפשר לצה"ל לכבוש ולהשתלט על השטח ולמנוע את חזרת חמאס ושיקום כוחו". 
בסוף דבריו התייחס גם לגזרת הצפון, עליה אמר "אני חוזר על קריאתי לצאת למלחמת מגן ולהקים רצועת ביטחון בדרום לבנון במקום בשטח ישראל. הסכם עם חיזבאללה לא שווה את הנייר שהוא נכתב עליו, והוא יעלה לנו במחיר איום ונורא של אלפי הרוגים, אם נדחה את ההחלטה לצאת למלחמה כדי לפגוע באופן קטלני בחיזבאללה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה