בארץ

גלנט: "להקים ועדת חקירה ממלכתית, שתחקור אותי ואת רה"מ"

שר הביטחון נאם בטקס סיום קורס קצינים קרביים בבה"ד 1. בדבריו הדגיש את הצורך בהסקת מסקנות מאירועי מחדל ה-7 באוקטובר. בדרישתו להקמת ועדת חקירה ממלכתית תיאר גם את אופיה: "אובייקטיבית, ולבדוק את כולנו - ממשלה, צבא וגופי ביטחון". ראש הממשלה נתניהו: "מחויב למתווה לשחרור חטופינו"
מערכת ice | 
יואב גלנט, בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ עבד רחים כתיב, נעם רבקין פנטון)
שר הביטחון יואב גלנט קרא היום (חמישי) להקמת ועדת חקירה ממלכתית שתחקור את ראש הממשלה בנימין נתניהו, את הרמטכ"ל הרצי הלוי, את ראש השב"כ רונן בר וגם אותו בעצמו. את הדברים אמר על רקע יציאת המשלחת לקידום עסקת חטופים למו"מ בקהיר, בטקס סיום קורס קצינים קרביים בבית הספר לקצינים בה"ד 1.
"לפני שעות אחדות הציגו נציגי צה"ל לחברי קהילת בארי את עיקרי תחקיר ההתקפה על הקיבוץ. אנו נדרשים לתחקיר ברמה הלאומית שיבהיר את העובדות - ועדת חקירה ממלכתית", אמר גלנט. "ועדת החקירה הזו צריכה להיות אובייקטיבית, היא צריכה לבדוק את כולנו - את הממשלה, הצבא וגופי הביטחון. היא צריכה לבדוק אותי והיא צריכה לבדוק את ראש הממשלה ואת הרמטכ"ל".
ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא אף הוא דברים במהלך האירוע, והתייחס להשבת האזרחים המוחזקים בידי ארגון הטרור מה-7 באוקטובר. "120 אחינו ואחיותינו ניצבים כל העת לנגד עיננו. יש לנו חובה מוסרית להחזיר את כולם הביתה - החיים ומתים... אני רוצה להדגיש: אני מחויב למתווה לשחרור חטופינו, אבל מרצחי החמאס עדיין ממשיכים לדבוק בדרישות שמסכנות את ביטחון ישראל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה