בארץ

צדק היסטורי: החוק שהוביל גלנט - אושר על ידי ועדת החוץ והביטחון

הוועדה אישרה את התיקון שהוביל שר הביטחון יחד עם אגף משפחות, הנצחה ומורשת, בהמלצת המועצה הציבורית להנצחת החייל. עיקרי הדברים: תינתן האפשרות לכתוב על מצבת חלל לבקשת קרוב משפחה את צירוף האותיות הי"ד. ההצעה הוגשה לאחר הסערה שפרצה בעקבות מאבקה של משפחת יודקין
מערכת ice | 
יואב גלנט (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג)
ועדת החוץ והביטחון של הכנסת אישרה היום (חמישי) את התיקון שהובילו שר הביטחון, יואב גלנט ואגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון, בהמלצת המועצה הציבורית להנצחת החייל, לתיקון התקנות לכיתוב על גבי מצבות חללי מערכות ישראל בבתי העלמין הצבאיים.
בהודעה שפורסמה נמסר כי חברי הוועדה שמעו את דבריו של ראש היחידה להנצחת החייל במשרד הביטחון ובתום הדיון אישרו את התיקון, שבמסגרתו תינתן האפשרות לכתוב על מצבת חלל מערכות ישראל לבקשת קרוב משפחה את צירוף האותיות השם יקום דמו (הי"ד) בנסיבות של נפילה בקרב או בפיגוע חבלני או את צירוף האותיות זכרונו לברכה (ז"ל).
הצעת החוק של גלנט הוגשה לאחר הסערה שפרצה, כאשר בני משפחתו של סרן ישראל יודקין ז"ל, קצין צה"ל תושב כפר חב"ד שנפל במהלך הקרבות ברצועת עזה, עלתה לקברו – שעליו הונחה מצבה ריקה בעקבות מאבקה של המשפחה. במשפחה ביקשו מצה"ל כי לצד שמו של החלל ייכתב "הי"ד", כמקובל אצל משפחות דתיות. עם זאת, במערכת הביטחון הדגישו כי הדבר פוגע באחידות הקברים הצבאיים.  
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה