בארץ

עבריינות או סמכות? הח''כים מגיבים לסערת המפכ''ל והיועמ''שית

סערת פיטור יועמ''ש המשטרה ע''י המפכ''ל בעקבות אי הסכמתו עם השר בן גביר והתערבות היועמ''שית, מעוררים סערה, וחברי הכנסת מגיבים לעניין
דורון בלוך | 
גלי בהרב-מיארה (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, vecteezy)
לאחר שהחליט להדיח את תת ניצב אלעזר כהנא מתפקיד היועץ המשפטי של משטרת ישראל, מיהרה היועצת המשפטית לממשלה לשגר מכתב לרב ניצב דניאל לוי המשמש כמפכ"ל המשטרה. גלי בהרב מיארה, היועצת המשפטית לממשלה: "יש להקפיא את המצב העובדתי הקיים ביחס ליועמ״ש המשטרה, ובכלל זאת להימנע מהעברתו לכל תפקיד אחר". וככל סיטואציה משטרתית - משפטית, הח''כים חלוקים בדעתם על כך.

חברת הכנסת אורית פרק הכהן הגיבה על כך ״אז מסתבר ששר עבריין סדרתי סידר לעצמו כמפכ״ל גם עבריין סדרתי: מפכ״ל שגמגם מיד עם מינויו לתפקיד, כשנשאל האם יקיים את הדין. ‏כזה שהיה צריך צו בימ״ש שיורה לו לבטל קידום שלא כדין של סגן ניצב שכנגדו מתברר אישום".
ועל כך הוסיפה "‏והערב שוב - מפכ״ל שמדיח יועמש משטרה, שומר סף מובהק, ללא עילה מוסברת ובלי עירוב היועמשית (מעורבות הנדרשת בתהליך לדעתי, בדומה לפיטורי יועמש במשרד בממשלה) - ורק כי עמד מול השררה. ‏עוד מכתב בלימה חשוב של היועמ״שית. מפחיד שככה נראה ניהול המשטרה בימים של מלחמה.״
מנגד, ח''כ טלי גוטליב חזיקה את המפכ''ל "אדוני המפכ״ל אין ליועמשי״ת מיארה שום סמכות להורות לך לא להעביר שוטר מתפקיד כזה לתפקיד כזה. גם אם זה קצין משטרה בכיר. שום סמכות! היא כמובן אוהבת לחשוב שידה בכל אך כאמור הסמכות בידך לפעול בסבב מינויים בהתאם לשיקול דעתך לטובת האירגון והאזרחים ואין כל צורך באישור של הגב׳ יועמשי״ת שלא מבינה את מקומה".
עוד הוסיפה לתקוף "איזה באסה לגב׳ מיארה שלפתע בצמרת המשטרה לא יושבת מריונטה שלה. אם מיארה היתה יכולה היא היתה מגישה בגץ נגדך בעצמה. אך אל דאגה יהיה מי שיגיש זאת בהמלצתה.. ב״ה שלטון הדיפ סטייט נסדק אט אט! אגב, תעשו פרצוף מופתע, מיארה לא העבירה העתק המכתב לשר בן גביר. חוצפנית שהיא".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה