בארץ

מסמכים חשאיים של חמאס חושפים את תכניות המתקפה ב-7 באוקטובר

פרוטוקולים של חמאס חושפים את ההכנות למתקפת 7 באוקטובר, תוכניות לגייס את איראן וחיזבאללה, ואת האסטרטגיות שננקטו להונות את ישראל ולהסתיר את הכוונות האמיתיות של הארגון
מערכת ice | 
יחיא סינוואר (צילום shutterstock)
הפרוטוקולים של חמאס חושפים את תהליך התכנון של המתקפה שהתרחשה ב-7 באוקטובר, במסגרת ישיבות סודיות בהנחיית יחיא סינוואר, מנהיג הארגון. ישיבות אלו, שכונו "המועצה הצבאית המצומצמת", התקיימו במשך יותר משנתיים, והנתונים שנחשפו הושגו ממחשב שנמצא במנהרה ברצועת עזה.
הפרוטוקולים מתארים את ההכנות למתקפה, שהחלה להיבנות בסתיו 2022, אך נדחתה במטרה לשכנע את איראן וחיזבאללה להצטרף אליה. סינוואר הדגיש את הצורך בפעולה בעקבות המצב הפנימי בישראל, והאשם את הממשלה בהגברת המתיחות.
בתוך המסמכים, צוין גם כי חמאס ביקש סיוע איראני לתקוף אתרים ישראליים, אך איראן לא הייתה מוכנה למעורבות מיידית. חמאס תכנן לבצע את המתקפה כדי להקדים את השימוש הצפוי של ישראל בטכנולוגיות נשק חדשות.
למרות שהיו תקוות לתמיכה מצידם של בעלי ברית, חמאס הבין כי ייתכן ויתקדם לבד במתקפה. ההנחיות לקיומה נשמרו בסודיות רבה, ולא כל חברי הארגון היו מודעים לפרטים. לבסוף, המתקפה התבצעה למרות שהתראות על פעילות חשודה זוהו, כאשר ישראל לא הצליחה לפענח את הכוונות האמיתיות של חמאס.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה