בארץ

במערכת הביטחון התעוררו והכריזו: זירת לחימה נוספת בישראל

בעקבות סדרת הפיגועים האחרונה, מערכת הביטחון מגדירה את יהודה ושומרון כ"זירה שנייה" אחרי עזה, ומבצעת שינוי מדיניות עם מבצע רחב בצפון השומרון. הפיגועים הקשים הובילו לקריאות לצעדים חירומיים ולפעולה אגרסיבית יותר נגד חמאס ופעילי טרור באזור: "הנחת העבודה היא שפיגוע גדול נמצא מעבר לפינה"

מערכת ice |  1
הרשות הפלסטינית ביהודה ושומרון (צילום shutterstock)
כ-11 חודשים מאז פרוץ המלחמה, ובעקבות סדרת הפיגועים האחרונה, מערכת הביטחון בישראל מבצעת שינוי מדיניות משמעותי ביהודה ושומרון. האזור, שנחשב עד כה ל"זירה משנית" (זירה שאותה צריך לשמור באופן יציב), הוגדר כעת כ"זירה שנייה" אחרי עזה, והפעולות הצבאיות צפויות להתרחב באופן נרחב. 
על פי הפרסום של חנן גרינווד בישראל היום, בהתאם לשינוי המדיניות, פתח צה"ל במבצע "מחנות קיץ" בצפון השומרון, הכולל פעולות רחבות במחנה הפליטים ג'נין ובטולכרם. מבצע זה, שצפוי להימשך, הוא הארוך ביותר מאז "חומת מגן". הפיגועים האחרונים, כולל הפיגוע הכפול בגוש עציון והפיגוע בתרקומיא, מחייבים טיפול שורש בעימותים ביו"ש, ומערכת הביטחון שואפת להימנע מהסלמה רחבה.
במקביל, ברשויות המקומיות ביו"ש ובין בכירי הביטחון קיימת דרישה לצעדים חירומיים, כולל מצב מלחמה. השרה אורית סטרוק קראה להפסיק את שחרור פעילי הטרור ולהגביר את המבצעים נגד חמאס, שהפך לגורם משמעותי באי-הסדר. במהלך השינויים, צה"ל מתמקד בכמה מבצעים רחבים, עם דגש על החרמת כספי טרור ושבירת חוליות טרור ברחבי האזור.
"הנחת העבודה היא שפיגוע גדול נמצא מעבר לפינה", כתב גרינווד. "בשבוע שעבר היה זה בגוש עציון, אבל זה עלול לקרות בירושלים, בבאר שבע או בתל אביב".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ואני הייתי בטוח שציר פילדלפי יעצור את זה
    משה 09/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אשלח לשקרן שקף על זה
    סגור